Projekt „Wzmocnienie kluczowych kompetencji uczniów technikum w Drobinie”, w ramach którego realizowana jest mobilność edukacyjna uczniów i kadry do Grecji, jest współfinansowany przez Unię Europejską.
Numer projektu: 2021-1-PL01-KA122-SCH-000021369
Informacje o projekcie zagranicznej mobilności „Wzmocnienie kluczowych kompetencji uczniów technikum w Drobinie”
Rekrutacja do mobilności zagranicznej w projekcie „Wzmocnienie kluczowych kompetencji uczniów technikum w Drobinie”
Uwaga, uczniowie! Z dniem 17.03.2022 rozpoczyna się rekrutacja do udziału w mobilności do Grecji w projekcie „Wzmocnienie kluczowych kompetencji uczniów technikum w Drobinie”. Przypominamy, że w ramach tej inicjatywy zrealizowany zostanie 2-tygodniowy wyjazd na Riwierę Olimpijską, gdzie uczestnicy wspólnie z młodzieżą z Mpakogianni Private School pracować będą nad stworzeniem strony internetowej promującej regiony Mazowsza oraz Tesalii. Udział w projekcie jest nieodpłatny. Wszystkie koszty pokrywane są w ramach wsparcia ze środków ze finansowania przez Unię Europejską.
Najważniejsze informacje na temat naboru oraz dokumentację rekrutacyjną możecie znaleźć w dokumentach do pobrania (na dole strony). Prosimy o uważne zapoznanie się ze wszystkimi załącznikami!
POZNAJ SZCZEGÓŁY PROJEKTU MOBILNOŚCI
Już wkrótce 26 uczniów naszej szkoły, zakwalifikowanych do udziału w projekcie „Wzmocnienie kluczowych kompetencji uczniów technikum w Drobinie”, wyruszy do słonecznej Grecji. Przed nimi ostatnie dni realizacji kursu przygotowującego. Tymczasem zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami inicjatywy – więcej informacji na temat projektu możecie uzyskać dzięki wystawie umieszczonej w jednym ze szkolnych korytarzy.
W ramach działań promocyjnych w projekcie została przygotowana tematyczna gazetka szkolna. Dzięki opracowanym materiałom możecie poznać Grecję, elementy jej kultury, a także miejsca, które uczestnicy mobilności odwiedzą podczas wyjazdu. Zachęcamy także do zapoznania się z celami projektu i samej mobilności – opracowanie na ten temat również znajdziecie na wystawie!
Uczniowie biorący udział w projekcie uczestniczyli w warsztatach językowych z języka angielskiego.
Uczestnicy mieli możliwość powtórzyć najważniejsze zwroty które są niezbędne podczas wyjazdu
zagranicznego.
Odbyły się również zajęcia które przygotowywały uczniów do zajęć praktycznych. Tematyka zajęć była
związana z tworzeniem stron www. Uczniowie dowiedzieli się jak zaplanować strukturę podstron i
treści strony oraz jak zaprojektować stronę pod względem graficznym.
Ostatnim krokiem przygotowującym do projektu były zajęcia z języka greckiego. Uczniowie zapoznali
się z podstawowymi zwrotami z języka greckiego oraz poznali kulturę i historie regionu, w którym
będą przebywać podczas dwutygodniowego wyjazdu.
RELACJA Z MOBILNOŚCI ZAGRANICZNEJ W PROJEKCIE
„WZMOCNIENIE KLUCZOWYCH KOMPETENCJI UCZNIÓW TECHNIKUM W DROBINIE”
W dniu 30 kwietnia rozpoczęła się nasza przygoda w ramach projektu Erasmus+ pt. „Wzmocnienie kluczowych kompetencji uczniów technikum w Drobinie”. Po długiej podróży uczniowie zatrzymali się w hotelu w Platamonas na Riwierze Olimpijskiej w Grecji. Po zakwaterowaniu, odbyło się spotkanie z mentorami greckimi. Zostaliśmy poinformowani o zasadach jakie obowiązują w hotelu oraz etapami realizacji projektu. Wieczorem wzięliśmy udział w zajęciach integracyjnych, w których zaprezentowaliśmy swoje umiejętności wokalno-muzyczne.
W ramach projektu Erasmus + „Wzmocnienie kluczowych kompetencji uczniów technikum w Drobinie” rozwijaliśmy kompetencje kluczowe poprzez grę terenową dzięki której poznaliśmy miasto i okolicę. Zostaliśmy podzieleni na grupy. Każda drużyna umiejętnie rozwiązywała zadania zlecone przez mentora greckiego. Po południu wzięliśmy udział w turnieju piłki plażowej. Zakończyliśmy dzień spotkaniem integracyjnym z muzyką w tle.
Program Erasmus+ pn. “” . Dzięki wizycie na targu miejskim w miejscowości Leptokaria poszerzyliśmy rozwój kompetencji kluczowych o : umiejętności językowe, kulturowe, marketingowe. Pracowaliśmy w czterech zespołach, każdy zespół otrzymał zadanie. Celem było odgadnięcie nazwy greckiej potrawy na podstawie przedstawionych produktów. Opis produktów był w języku greckim co stwarzało dodatkową trudność.
Po zakończeniu zadań odbyło się podsumowanie z trenerem greckim, wymieniliśmy się doświadczeniami oraz poznaliśmy tajniki kuchni greckiej.
Targ grecki był zaopatrzony w różnego rodzaju towary, na którym miejscowa ludność oraz turyści chętnie zaopatrują się w lokalne produkty. Dowiedzieliśmy się że kuchnia grecka jest rajem dla wegetarian.
Po południu odbyły się zajęcia informatyczne, na których wypełniliśmy ankietę ewaluacyjną pod przewodnictwem instruktora. Ankieta miała na celu zbadanie poziomu wyjściowego kompetencji w projekcie.
Dopracowaliśmy detale naszej prezentacji promującej nasz kraj, region oraz szkołę. Prezentacja zostanie przedstawiona w szkole partnerskiej.
Wieczorem odbył się konkurs piosenki.
Kolejne dni pełne wrażeń w słonecznej Grecji za nami!
Największe emocje wywołała wizyta w szkole przyjmującej Mpakogianni. Odwiedziny te pozwoliły nam poznać różnice między greckim, a polskim systemem edukacji. Oprócz zajęć merytorycznych i prezentacji mieliśmy także okazję lepiej zapoznać się z uczestnikami projektu ze szkoły partnerskiej. Również w tych dniach nasza grupa rozpoczęła pracę nad tworzeniem strony internetowej w trzech językach, grafiką oraz obróbką zdjęć.
W ramach naszego programu zapoznaliśmy się z naszą okolicą. Mieliśmy okazję odwiedzić Park Narodowy Olimpu oraz Centrum Informacji o Olimpie. Zebrane materiały pozwoliły nam przygotować prezentacje na temat wpływu ukształtowania terenu na rozwój społeczeństwa i kultury.
Udało nam się również odwiedzić Stary Pantaleimon – malowniczą górską miejscowość. Dowiedzieliśmy się więcej na temat historii tej części Riwiery Olimpijskiej, a w miejscowym kościółku spotkaliśmy kogoś naprawdę wyjątkowego – arcybiskupa Pierii, który tłumaczył nam znaczenie ikon.
Co czeka nas jutro? Nie możemy się doczekać.
Nadszedł czas na kolejną wielką wyprawę. Dziś przygoda zaprowadziła nas do Tesalii gdzie na wielkiej równinie znajdują się ogromne bloki skalne – Meteory zawieszone między niebem a ziemią. Meteory są wpisane na listę UNESCO jako fenomen geologiczny i przyrodniczy na skalę światową. Na wierzchołkach skał powstały klasztory (monastyry) w XIV i XVI wieku. Zwiedzaliśmy klasztor pod wezwaniem świętej Trójcy.
Odwiedziliśmy pracownię ikon bizantyjskich oraz obejrzeliśmy cały proces pisania ikony Wizyta w Kalambace była dla nas również okazją do spróbowania tradycyjnych greckich dań. Kultura oraz tradycje prawosławne są niezwykle ciekawe.
Następne dni rozpoczęliśmy od wizyty w fabryce oliwi. Właściciele oprowadzili nas po całym zakładzie oraz zaprezentowali proces tradycyjnego tłoczenia. Dowiedzieliśmy się jak cennym produktem jest oliwa dla całego narodu Greckiego. Oliwa nazywana jest „greckim złotem”. Gałązkę oliwną wg. mitologii Grecy otrzymali od bogini Ateny. Był to najcenniejszy dar przekazany od panów Olimpu dla całej ludzkości. Latem gaj oliwny daje wytchnienie od prażącego słońca. Jesienią obradza w owoce które uwalniają najcenniejszą esencje. Oliwę grecką ceni się za właściwości zdrowotne oraz walory smakowe. To również nieoceniony surowiec dla rzeźbiarzy i artystów.
Następny dzień pełen wrażeń za nami. W tym dniu zostaliśmy piratami na statku kapitana Panagiotisa. Odwiedziliśmy wyspę Skiathos, na której nakręcane były sceny do filmu Mamma Mia z Meryl Streep. Wyspa Skiathos należy do Sporad Północnych, stolicą wyspy jest miasteczko o nazwie Chora. Malownicze położenie, urokliwe uliczki oraz błękit morza i nieba nas zachwyciły! Zatrzymaliśmy się na jednej z najpiękniejszych plaż w Europie – Koukounaries. W trakcie rejsu towarzyszyły nam delfiny. Animacje przygotowane przez kapitana rozbawiły nas do łez. To była doskonała lekcja nauki tańca Sirtaki. Późnym wieczorem zmęczeni, ale szczęśliwi wróciliśmy do hotelu.
Po przygodach na pirackim statku przyszedł czas na obowiązki. Nasi greccy koledzy tym razem oglądali naszą prezentację o Polsce, naszym regionie i szkole. Zainteresowanie było ogromne. Po zakończeniu pojawiły się dodatkowe pytania. Dyskutowaliśmy na różne tematy. Po zajęciach rozegraliśmy mecz siatkówki z naszymi greckimi rówieśnikami. Po południu odbyły się zajęcia z trenerem. Pracowaliśmy w pracowni komputerowej nad dalszym tworzeniu strony internetowej. Zajęcia były intensywne i inspirujące. Dowiedzieliśmy się nowych i ciekawych rzeczy. Analizowaliśmy zebrane materiały do mobilności oraz pracowaliśmy nad szatą graficzną strony www.
W naszej okolicy jest wiele pięknych i ciekawych miejsc, tym razem nasz szlak doprowadził nas do miejscowości Gonoi. W Gonoi byliśmy z wizytą w Muzeum Folkloru, które znajduje się w bardzo starym budynku z 1850 roku. Dom ten pamięta jeszcze tureckie czasy. Pan Vasilis oprowadzając nas, opowiadał o dawniejszym, codziennym życiu rodzin greckich. Zgromadzone eksponaty wprowadziły nas w niesamowitą atmosferę tamtych czasów. Miłą niespodzianką był poczęstunek przygotowany przez samych gospodarzy. Kolokitopitakia (placuszki z cukinii) oraz dolmatakia (gołąbki w liściach winogron) były prawdziwą ucztą dla naszego podniebienia. Zebraliśmy wiele nowych materiałów i doskonaliliśmy umiejętności językowe.
Po powrocie pracowaliśmy pod okiem instruktora w pracowni komputerowej. Kontynuowaliśmy proces przygotowania materiałów i tekstów w trzech językach (polskim, greckim i angielskim), które zostaną umieszczone na stronie internetowej. Wyszukiwaliśmy określonych treści w Internecie. Przygotowywaliśmy posty, materiały i publikacje. Rozwijaliśmy nasze kompetencje kluczowe. Dzień zakończył się zajęciami i animacjami.
Następny punkt, który odznaczył się na naszym szlaku to Dolina Tembi. Dolina Tembi to głęboki wąwóz w greckim regionie Tesalia pomiędzy Olimpem Niskim a górami Ossa, którego dnem płynie rzeka Pinios. Jest to naturalna granica między Macedonią a Tesalią. Nad rzeką przerzucono most dla pieszych, którym dotarliśmy do greckiego sanktuarium – Agia Paraskewi. Odwiedziliśmy maleńki kościółek pw. św. Paraskewii, który znajduje się w cieniu drzew. Z zaciekawieniem oglądaliśmy wnętrze kościółka, ozdobionego bizantyńskimi malowidłami. Zobaczyliśmy ikonę, która przedstawiała świętą z oczami na tacy. Dolina Tembi naszpikowana jest mitologią, pojawiają się takie postacie jak: Apollo, Dafne oraz słynna studnia Afrodyty. Była to bardzo ciekawa lekcja historii i mitologii.
Po powrocie z doliny zabraliśmy się do pracy w pracowni komputerowej. Wspólnie z mentorem kontynuowaliśmy proces przygotowań materiałów i tekstów, które zostaną umieszczone na stronie i w broszurach projektowych. Wykorzystaliśmy posiadane materiały. Przeprowadziliśmy analizę, obróbkę oraz zaprezentowaliśmy nasze prace.
To był wyczerpujący dzień, pełen nowych doświadczeń oraz wiadomości.
Następny dzień rozpoczęliśmy od zajęć w pracowni komputerowej. Wraz z mentorem dalej pracowaliśmy nad strategią promocji regionów. Wykorzystywaliśmy do tego nowe technologie cyfrowe. Zwiększyliśmy naszą świadomość na temat wartości i walorów regionu z którego pochodzimy, konfrontując te informacje z nową pozyskaną wiedzą na temat Riwiery Olimpijskiej. Już nie możemy doczekać się, kiedy zaprezentujemy końcowy rezultat naszej pracy – międzynarodowy, interaktywny serwis promocyjny poświęcony Pierii i Mazowsza!
Saloniki
Po intensywnych zajęciach nadszedł czas na kolejną wyprawę w poszukiwaniu przygód.
Saloniki – serce północnej Macedonii, powitało nas pięknym słońcem, morską bryzą i gwarem wielkiego miasta. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Białej Wieży, symbolu metropolii. Spacer po bulwarze i podziwianiu sztuki współczesnej sprawił nam ogromną przyjemność. Łuk Galeriusza, Pałac i Rotunda wprawiły nas w prawdziwy zachwyt. Ostatnim punktem programu była Hagia Sofia (Mądrości Bożej), niezwykle piękna bazylika. Stolica północnej Grecji to jedno z najważniejszych miast na całych Bałkanach, którego historia jest niezwykle bogata. Dowiedzieliśmy się, że miasto istnieje już 2300 lat. Nad bulwarem króluje piękny i okazały pomnik Aleksandra Wielkiego. Wprawdzie nigdy on nie odwiedził Salonik ale Grecy wierzą, że jego duch jest obecny w każdym zakamarku miasta.
Uroczyste zakończenie, podziękowanie i wydanie certyfikatów
Na sam koniec naszego pobytu jeszcze raz odwiedziliśmy naszą szkołę partnerską w Larisie. Mieliśmy okazję po raz ostatni spotkać się z greckimi kolegami poznanymi podczas pracy nad projektem. Wymieniliśmy się wzajemnie doświadczeniami, umiejętnościami oraz wrażeniami z całego pobytu. Wspólnie omówiliśmy rezultaty oraz podsumowaliśmy projekt pt. „Wzmocnienie kluczowych kompetencji uczniów technikum w Drobinie” w ramach, którego przygotowaliśmy stronę internetową promującą lokalny region. Każdy z nas otrzymał certyfikat potwierdzający pomyślne zakończenie mobilności zorganizowanej przez prywatną szkołę Mpakogianni. Po zakończeniu pożegnaliśmy się z naszymi kolegami i zapewniliśmy ich, że na pewno jeszcze się spotkamy.
PODSUMOWANIE MOBILNOŚCI W PROJEKCIE „WZMOCNIENIE KLUCZOWYCH KOMPETENCJI UCZNIÓW TECHNIKUM W DROBINIE”
Mobilność uczniów w ramach projektu „Wzmocnienie kluczowych kompetencji uczniów technikum w Drobinie” zrealizowana została w dniach 30 kwietnia – 15 maja 2022 roku. Przez 12 dni 26 uczniów szkoły oraz 2 nauczycieli przebywało w Grecji, gdzie wzięli oni udział w programie edukacyjnym związanym z zastosowaniem nowych technologii w promocji regionów. Oprócz tego uczestnicy mieli wiele okazji, by poznać Grecję nie tylko od tej najbardziej rozpoznawalnej, turystycznej strony.
Program merytoryczny
Program merytoryczny w mobilności poświęcony został promocji regionów z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych. Podczas zajęć realizowanych pod okiem mentorów uczniowie poznawali takie kwestie jak:
- projektowanie, budowanie i zarządzanie stronami internetowymi. Wśród narzędzi, z których korzystano, znalazły m.in. Worpdress i wtyczki związane z CMS, jak np. Elementor. Zagadnienia, które poruszano, były szerokie i odnosiły się do wyzwań współczesnego nie tylko rynku pracy, ale rozwoju zasobów internetowych również z perspektywy internautów. Wśród takich problemów można wymienić WCAG – standardy związane z dostępnością dla osób z niepełnosprawnościami. Co wyróżnia dobry projekt? Jakich błędów się wystrzegać? Jak podnosić funkcjonalność serwisu w kontekście jego przyszłego rozwoju? To tylko niektóre kwestie, które młodzież poznawała w praktyce.
- zagadnienia związane z zainteresowaniami internautów, badaniem trendów w internecie i konsumpcją zawartości sieci. Z jakich urządzeń najchętniej korzystają Polacy, a z jakich Grecy? Ile czasu jesteśmy w stanie zapoznawać się z treścią, by rozumieć jej zawartość? Jakie typy zasobów ludzki mózg rejestruje w pierwszej kolejności? Poznanie statystyk i badań związanych z tymi pytaniami pozwoliło młodzieży lepiej zaprojektować swoje rezultaty.
- pozycjonowanie i zasady związane z SEO. Ten problem poruszono nie tylko w kontekście budowania widoczności serwisu, nad którymi pracowali uczniowie, ale również w odniesieniu do wolności słowa i poszanowania praw człowieka w przestrzeni internetowej.
- projektowanie graficzne i budowanie strategii komunikacji wizualnej oraz profesjonalna obróbka materiałów graficznych na potrzeby internetu.
- dostępność zasobów internetowych i prawo autorskie.
To tylko „techniczna” część programu – od strony merytorycznej dotyczył on bowiem zwiększania potencjału regionów na przykładzie Mazowsza i Tesalii. Temu poświęcone były artykuły opracowywane przez młodzież, dzięki czemu uczestnicy zwiększali wiedzę z przedmiotów takich jak historia, geografia, wiedza o kulturze czy wiedza o społeczeństwie.
W szkole partnerskiej
Współpraca ze szkołą partnerską objęła nie tylko realizację programu merytorycznego mobilności. Kolejne wizyty pozwoliły uczniom lepiej się poznać i przełamać przysłowiowe lody, a podczas realizacji wspólnych zadań ćwiczyć język angielski i przekonać się, że budowanie międzynarodowych relacji wcale nie stanowi dla młodzieży takiego wyzwania!
Pierwsze spotkanie w szkole poświęcone było zapoznaniu z placówką partnerską. Mpakogianni to prywatna szkoła, która realizuje program dydaktyczny na różnych poziomach nauczania. Greccy mentorzy oprowadzili uczniów po kompleksie, opowiedzieli o systemie edukacyjnym w Grecji, organizacji roku szkolnego, egzaminach końcowych czy zainteresowaniach uczniów. Młodzieży zaprezentowane zostały wystawy poświęcone realizowanym przez szkołę projektom oraz zainteresowaniom uczniów greckich. Mogliśmy zobaczyć różne pracownie, w których społeczność szkolna na co dzień nie tylko odbywa lekcje, ale uczęszcza również na dodatkowe zajęcia, podczas których rozwija swoje pasje. Potem nastąpiło zapoznanie ze szczegółami projektu, po którym przyszedł czas na zajęcia integracyjne i sportowe.
Kolejne dni w szkole to wspólna praca nad rezultatami, zajęcia wykładowe i prezentacje. Grecka młodzież była bardzo zainteresowana tym, jak wygląda życie w Polsce, jakie są nasze zwyczaje, a nawet – co lubimy jeść!
Podczas ostatniej wizyty odbyło się uroczyste podsumowanie projektu. Wówczas mentorzy ocenili rezultaty materialne w projekcie, a także zaangażowanie uczniów i ich rozwój. Wszyscy uczestnicy otrzymali z rąk koordynatorki projektu po stronie greckiej certyfikaty, które poświadczają osiągnięty w międzynarodowym projekcie sukces.
Zajęcia terenowe
Założeniem projektu było to, by uczniowie zwiększali swoją samodzielność w realizacji zadań. Dotyczyło to zarówno obszaru technicznego, jak i merytorycznego zastosowanego w inicjatywie programu. W związku z tym oprócz zajęć, gdzie dzięki mentorom młodzież zgłębiała kolejne zagadnienia informatyczne i związane z rozwojem regionalnym, uczestnicy wzięli udział także w różnego typu zajęciach terenowych, podczas których rozwiązywali zadania oparte na metodzie Design Thinking, w której otrzymują oni niezbędne zasoby, ale całość procesu prowadzącego ich do finalizacji zależy już tylko od nich. Przykładem miejsc, w których zrealizowane zostały takie gry i zajęcia, był np. lokalny targ, Muzeum Folkloru, Centrum Informacyjne Olimpijskiego Parku Narodowego, miejscowość Platamonas czy miejsce, w którym produkuje się oliwę z oliwek. Uczniowie przy rozwiązywaniu zadań korzystali z zasobów takich jak wystawy i ekspozycje, ze źródeł internetowych, obserwacji… ale też z wywiadów. Zebranie informacji od lokalnych mieszkańców pozwoliło im szybciej przełamać barierę językowa.
Podczas kolejnych dni kompletowano niezbędne informacje, materiały zdjęciowe czy statystyki, które były wykorzystywane podczas opracowywania tekstów na potrzeby strony internetowej.
Wycieczki i animacje
Program mobilności był bogaty i napięty – tym bardziej, że każdą wolną chwilę wykorzystywano na zwiedzanie Grecji lub integrację. Młodzież odwiedziła m.in. Klasztory w Meteorach. To zabytkowy kompleks Monastyrów wybudowany na formacjach skalnych o zagadkowym pochodzeniu. Wizyta w tym miejscu pozwoliła uczestnikom także poznać religię i kulturę prawosławną. Bardzo interesujący okazał się wykład w pracowni ikon, gdzie powstają te wyjątkowe dzieła sztuki religijnej. Innym miejscem, które odwiedzili uczniowie, była wyspa Skiathos. Było to zetknięcie z grecką kulturą od zupełnie innej strony. Na wyspę uczestnicy dotarli na pokładzie statku, a rejs okazał się niezapomnianym przeżyciem. Na jego pokładzie uczniowie poznawali greckie tańce, a gdy wydawało się, że ten nie może być lepszy… oczom młodzieży ukazała się niemal rajska wyspa z białymi plażami i krystalicznie czystą wodą. Skiathos to magiczne miejsce, o ciekawej historii, które zachwyca przede wszystkim swoim urokiem. Tej wycieczki z pewnością nie zapomnimy na długo.
Ponieważ zajęcia merytoryczne w projekcie odbywały się codziennie w dni powszednie, oprócz całodziennych wycieczek również wybrane popołudnia były wykorzystywane na wyprawy w nieznane. Młodzież zwiedziła m.in. górskie miasteczka Stary Panteleimon i Litochoro, a przede wszystkim Saloniki – niezwykle ciekawą metropolię, która swoją historią sięga 2300 lat wstecz.
Rezultaty materialne mobilności
Rezultatem materialnym mobilności jest profesjonalna strona internetowa, dostępna w sieci internet, poświęcona zagadnieniom potencjału regionów w różnym ujęciu. Na zawartość serwisu składają się autorskie artykuły, zdjęcia, materiały graficzne, które przybliżają odbiorcom Tesalię, Riwierę Olimpijską i Mazowsze. Strona, którą można odwiedzić pod adresem http://projekt.mobilnoscizsdrobin.pl/, wypełniona jest treściami w trzech językach, dzięki czemu może ona stanowić ważne źródło wiedzy dla międzynarodowej społeczności.
Od strony wymogów projektowych strona została bardzo dobrze oceniona przez mentorów w projekcie – wypracowane wpisy i publikacje potwierdzają podniesienie przez uczniów kompetencji kluczowych, nabycie nowej wiedzy i umiejętności zgodnie z założeniami programu.
MATERIAŁY PROMOCYJNE NA TEMAT PROJEKTU „WZMOCNIENIE KLUCZOWYCH KOMPETENCJI UCZNIÓW TECHNIKUM W DROBINIE
Realizacja szkolenia dla nauczycieli w projekcie
„Wzmocnienie kluczowych kompetencji uczniów technikum w Drobinie”
W ramach inicjatywy „Wzmocnienie kluczowych kompetencji uczniów technikum w Drobinie”, współfinansowanej przez Unię Europejską, dwoje nauczycieli z Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Drobinie wzięło udział w tygodniowym kursie w szkole przyjmującej, Mpakogianii Private School w Larisie. W szkoleniu uczestniczyli Pani Izabela Kraśniewska oraz Pan Damian Koncewicz, którzy są również zaangażowani w realizację europejskich projektów edukacyjnych w naszej szkole. Mobilność nauczycieli przeprowadzona została w dniach 14-22.08.2022. Poprzedziły ją zajęcia przygotowawcze, w tym językowe, kulturowe oraz wprowadzające w tematykę Erasmus+.
Zakres szkolenia objął tematykę związaną ze stosowaniem nowoczesnych narzędzi informatycznych w edukacji, w tym zastosowanie platform Erasmus+ w działaniach upowszechniających, promocyjnych i edukacyjnych w placówkach oraz włączanie innowacji opartych na rozwiązaniach cyfrowych do kształcenia ogólnego. Kadra poznała też różne platformy e-learningowe oraz narzędzia wspierające włączanie np. gamifikacji czy metod projektowych do edukacji młodzieży.
Dzięki zrealizowanej wizycie możliwe było także wzmocnienie współpracy z naszym zagranicznym partnerem, z którym Szkoła realizować będzie kolejne projekty edukacyjne, w tym Ponadnarodową Mobilność Uczniów z planowanym wyjazdem młodzieży na październik bieżącego roku.
Pozyskane kompetencje i umiejętności będą podlegały upowszechnianiu w szkole poprzez szkolenia oraz prelekcje, w tym podczas planowanego Dnia Europejskiego oraz rad pedagogicznych.
Informacje o projekcie
Informacje o projekcie
kliknij w tytuł aby pobrać.
Formularz zgloszeniowy
Formularz zgłoszeniowy ucznia.
kliknij w tytuł aby pobrać.
program mobilnosci
Program mobilności.
kliknij w tytuł aby pobrać.
Ogłoszenie o rozpoczeciu rekrutacji
Ogłoszenie o rekrutacji
kliknij w tytuł aby pobrać.
instrukcja
Instrukcja wypełnienia formularza zgłoszeniowego.
kliknij w tytuł aby pobrać.
Regulamin rekrutacji
Regulamin rekrutacji.
kliknij w tytuł aby pobrać.
wzór umowy
Wzór umowy uczestnika na udział w projekcie.
kliknij w tytuł aby pobrać.