
Osoby zakwalifikowane do projektu mogą zapoznać się ogólnymi celami i założeniami projektu na
wystawie umieszczonej na jednym z korytarzy.
W naszej szkole została przygotowana tematyczna gazetka szkolna związana z projektem Erasmus+.
Osoby zainteresowane mogą dowiedzieć się wszystkiego o celach podróży oraz najciekawszych
miejscach jakie przyjdzie im odwiedzić podczas wyjazdu.


Uczniowie biorący udział w projekcie uczestniczyli w warsztatach językowych z języka angielskiego.
Uczestnicy mieli możliwość powtórzyć najważniejsze zwroty które są niezbędne podczas wyjazdu
zagranicznego.



Odbyły się również zajęcia które przygotowywały uczniów do zajęć praktycznych. Tematyka zajęć była
związana z tworzeniem stron www. Uczniowie dowiedzieli się jak zaplanować strukturę podstron i
treści strony oraz jak zaprojektować stronę pod względem graficznym.



Ostatnim krokiem przygotowującym do projektu były zajęcia z języka greckiego. Uczniowie zapoznali
się z podstawowymi zwrotami z języka greckiego oraz poznali kulturę i historie regionu, w którym
będą przebywać podczas dwutygodniowego wyjazdu.




W dniu 30 kwietnia rozpoczęła się nasza przygoda w ramach projektu Erasmus+ pt. „Wzmocnienie kluczowych kompetencji uczniów technikum w Drobinie”. Po długiej podróży uczniowie zatrzymali się w hotelu w Platamonas na Riwierze Olimpijskiej w Grecji. Po zakwaterowaniu, odbyło się spotkanie z mentorami greckimi. Zostaliśmy poinformowani o zasadach jakie obowiązują w hotelu oraz etapami realizacji projektu. Wieczorem wzięliśmy udział w zajęciach integracyjnych, w których zaprezentowaliśmy swoje umiejętności wokalno-muzyczne.
W ramach projektu Erasmus + „Wzmocnienie kluczowych kompetencji uczniów technikum w Drobinie” rozwijaliśmy kompetencje kluczowe poprzez grę terenową dzięki której poznaliśmy miasto i okolicę. Zostaliśmy podzieleni na grupy. Każda drużyna umiejętnie rozwiązywała zadania zlecone przez mentora greckiego. Po południu wzięliśmy udział w turnieju piłki plażowej. Zakończyliśmy dzień spotkaniem integracyjnym z muzyką w tle.
Dzień trzeci
Program Erasmus+ pn. “” . Dzięki wizycie na targu miejskim w miejscowości Leptokaria poszerzyliśmy rozwój kompetencji kluczowych o : umiejętności językowe, kulturowe, marketingowe. Pracowaliśmy w czterech zespołach, każdy zespół otrzymał zadanie. Celem było odgadnięcie nazwy greckiej potrawy na podstawie przedstawionych produktów. Opis produktów był w języku greckim co stwarzało dodatkową trudność.
Po zakończeniu zadań odbyło się podsumowanie z trenerem greckim, wymieniliśmy się doświadczeniami oraz poznaliśmy tajniki kuchni greckiej.
Targ grecki był zaopatrzony w różnego rodzaju towary, na którym miejscowa ludność oraz turyści chętnie zaopatrują się w lokalne produkty. Dowiedzieliśmy się że kuchnia grecka jest rajem dla wegetarian.
Po południu odbyły się zajęcia informatyczne, na których wypełniliśmy ankietę ewaluacyjną pod przewodnictwem instruktora. Ankieta miała na celu zbadanie poziomu wyjściowego kompetencji w projekcie.
Dopracowaliśmy detale naszej prezentacji promującej nasz kraj, region oraz szkołę. Prezentacja zostanie przedstawiona w szkole partnerskiej.
Wieczorem odbył się konkurs piosenki.
Kolejne dni pełne wrażeń w słonecznej Grecji za nami!
Największe emocje wywołała wizyta w szkole przyjmującej Mpakogianni. Odwiedziny te pozwoliły nam poznać różnice między greckim, a polskim systemem edukacji. Oprócz zajęć merytorycznych i prezentacji mieliśmy także okazję lepiej zapoznać się z uczestnikami projektu ze szkoły partnerskiej. Również w tych dniach nasza grupa rozpoczęła pracę nad tworzeniem strony internetowej w trzech językach, grafiką oraz obróbką zdjęć.
W ramach naszego programu zapoznaliśmy się z naszą okolicą. Mieliśmy okazję odwiedzić Park Narodowy Olimpu oraz Centrum Informacji o Olimpie. Zebrane materiały pozwoliły nam przygotować prezentacje na temat wpływu ukształtowania terenu na rozwój społeczeństwa i kultury.
Udało nam się również odwiedzić Stary Pantaleimon – malowniczą górską miejscowość. Dowiedzieliśmy się więcej na temat historii tej części Riwiery Olimpijskiej, a w miejscowym kościółku spotkaliśmy kogoś naprawdę wyjątkowego – arcybiskupa Pierii, który tłumaczył nam znaczenie ikon.
Co czeka nas jutro? Nie możemy się doczekać.
Nadszedł czas na kolejną wielką wyprawę. Dziś przygoda zaprowadziła nas do Tesalii gdzie na wielkiej równinie znajdują się ogromne bloki skalne – Meteory zawieszone między niebem a ziemią. Meteory są wpisane na listę UNESCO jako fenomen geologiczny i przyrodniczy na skalę światową. Na wierzchołkach skał powstały klasztory (monastyry) w XIV i XVI wieku. Zwiedzaliśmy klasztor pod wezwaniem świętej Trójcy.
Odwiedziliśmy pracownię ikon bizantyjskich oraz obejrzeliśmy cały proces pisania ikony Wizyta w Kalambace była dla nas również okazją do spróbowania tradycyjnych greckich dań. Kultura oraz tradycje prawosławne są niezwykle ciekawe.
Następne dni rozpoczęliśmy od wizyty w fabryce oliwi. Właściciele oprowadzili nas po całym zakładzie oraz zaprezentowali proces tradycyjnego tłoczenia. Dowiedzieliśmy się jak cennym produktem jest oliwa dla całego narodu Greckiego. Oliwa nazywana jest „greckim złotem”. Gałązkę oliwną wg. mitologii Grecy otrzymali od bogini Ateny. Był to najcenniejszy dar przekazany od panów Olimpu dla całej ludzkości. Latem gaj oliwny daje wytchnienie od prażącego słońca. Jesienią obradza w owoce które uwalniają najcenniejszą esencje. Oliwę grecką ceni się za właściwości zdrowotne oraz walory smakowe. To również nieoceniony surowiec dla rzeźbiarzy i artystów.
Następny dzień pełen wrażeń za nami. W tym dniu zostaliśmy piratami na statku kapitana Panagiotisa. Odwiedziliśmy wyspę Skiathos, na której nakręcane były sceny do filmu Mamma Mia z Meryl Streep. Wyspa Skiathos należy do Sporad Północnych, stolicą wyspy jest miasteczko o nazwie Chora. Malownicze położenie, urokliwe uliczki oraz błękit morza i nieba nas zachwyciły! Zatrzymaliśmy się na jednej z najpiękniejszych plaż w Europie – Koukounaries. W trakcie rejsu towarzyszyły nam delfiny. Animacje przygotowane przez kapitana rozbawiły nas do łez. To była doskonała lekcja nauki tańca Sirtaki. Późnym wieczorem zmęczeni, ale szczęśliwi wróciliśmy do hotelu.
Po przygodach na pirackim statku przyszedł czas na obowiązki. Nasi greccy koledzy tym razem oglądali naszą prezentację o Polsce, naszym regionie i szkole. Zainteresowanie było ogromne. Po zakończeniu pojawiły się dodatkowe pytania. Dyskutowaliśmy na różne tematy. Po zajęciach rozegraliśmy mecz siatkówki z naszymi greckimi rówieśnikami. Po południu odbyły się zajęcia z trenerem. Pracowaliśmy w pracowni komputerowej nad dalszym tworzeniu strony internetowej. Zajęcia były intensywne i inspirujące. Dowiedzieliśmy się nowych i ciekawych rzeczy. Analizowaliśmy zebrane materiały do mobilności oraz pracowaliśmy nad szatą graficzną strony www.
W naszej okolicy jest wiele pięknych i ciekawych miejsc, tym razem nasz szlak doprowadził nas do miejscowości Gonoi. W Gonoi byliśmy z wizytą w Muzeum Folkloru, które znajduje się w bardzo starym budynku z 1850 roku. Dom ten pamięta jeszcze tureckie czasy. Pan Vasilis oprowadzając nas, opowiadał o dawniejszym, codziennym życiu rodzin greckich. Zgromadzone eksponaty wprowadziły nas w niesamowitą atmosferę tamtych czasów. Miłą niespodzianką był poczęstunek przygotowany przez samych gospodarzy. Kolokitopitakia (placuszki z cukinii) oraz dolmatakia (gołąbki w liściach winogron) były prawdziwą ucztą dla naszego podniebienia. Zebraliśmy wiele nowych materiałów i doskonaliliśmy umiejętności językowe.
Po powrocie pracowaliśmy pod okiem instruktora w pracowni komputerowej. Kontynuowaliśmy proces przygotowania materiałów i tekstów w trzech językach (polskim, greckim i angielskim), które zostaną umieszczone na stronie internetowej. Wyszukiwaliśmy określonych treści w Internecie. Przygotowywaliśmy posty, materiały i publikacje. Rozwijaliśmy nasze kompetencje kluczowe. Dzień zakończył się zajęciami i animacjami.
Następny punkt, który odznaczył się na naszym szlaku to Dolina Tembi. Dolina Tembi to głęboki wąwóz w greckim regionie Tesalia pomiędzy Olimpem Niskim a górami Ossa, którego dnem płynie rzeka Pinios. Jest to naturalna granica między Macedonią a Tesalią. Nad rzeką przerzucono most dla pieszych, którym dotarliśmy do greckiego sanktuarium – Agia Paraskewi. Odwiedziliśmy maleńki kościółek pw. św. Paraskewii, który znajduje się w cieniu drzew. Z zaciekawieniem oglądaliśmy wnętrze kościółka, ozdobionego bizantyńskimi malowidłami. Zobaczyliśmy ikonę, która przedstawiała świętą z oczami na tacy. Dolina Tembi naszpikowana jest mitologią, pojawiają się takie postacie jak: Apollo, Dafne oraz słynna studnia Afrodyty. Była to bardzo ciekawa lekcja historii i mitologii.
Po powrocie z doliny zabraliśmy się do pracy w pracowni komputerowej. Wspólnie z mentorem kontynuowaliśmy proces przygotowań materiałów i tekstów, które zostaną umieszczone na stronie i w broszurach projektowych. Wykorzystaliśmy posiadane materiały. Przeprowadziliśmy analizę, obróbkę oraz zaprezentowaliśmy nasze prace.
To był wyczerpujący dzień, pełen nowych doświadczeń oraz wiadomości.
Następny dzień rozpoczęliśmy od zajęć w pracowni komputerowej. Wraz z mentorem dalej pracowaliśmy nad strategią promocji regionów. Wykorzystywaliśmy do tego nowe technologie cyfrowe. Zwiększyliśmy naszą świadomość na temat wartości i walorów regionu z którego pochodzimy, konfrontując te informacje z nową pozyskaną wiedzą na temat Riwiery Olimpijskiej. Już nie możemy doczekać się, kiedy zaprezentujemy końcowy rezultat naszej pracy – międzynarodowy, interaktywny serwis promocyjny poświęcony Pierii i Mazowsza!
Saloniki
Po intensywnych zajęciach nadszedł czas na kolejną wyprawę w poszukiwaniu przygód.
Saloniki – serce północnej Macedonii, powitało nas pięknym słońcem, morską bryzą i gwarem wielkiego miasta. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Białej Wieży, symbolu metropolii. Spacer po bulwarze i podziwianiu sztuki współczesnej sprawił nam ogromną przyjemność. Łuk Galeriusza, Pałac i Rotunda wprawiły nas w prawdziwy zachwyt. Ostatnim punktem programu była Hagia Sofia (Mądrości Bożej), niezwykle piękna bazylika. Stolica północnej Grecji to jedno z najważniejszych miast na całych Bałkanach, którego historia jest niezwykle bogata. Dowiedzieliśmy się, że miasto istnieje już 2300 lat. Nad bulwarem króluje piękny i okazały pomnik Aleksandra Wielkiego. Wprawdzie nigdy on nie odwiedził Salonik ale Grecy wierzą, że jego duch jest obecny w każdym zakamarku miasta.
Uroczyste zakończenie, podziękowanie i wydanie certyfikatów
Na sam koniec naszego pobytu jeszcze raz odwiedziliśmy naszą szkołę partnerską w Larisie. Mieliśmy okazję po raz ostatni spotkać się z greckimi kolegami poznanymi podczas pracy nad projektem. Wymieniliśmy się wzajemnie doświadczeniami, umiejętnościami oraz wrażeniami z całego pobytu. Wspólnie omówiliśmy rezultaty oraz podsumowaliśmy projekt pt. „Wzmocnienie kluczowych kompetencji uczniów technikum w Drobinie” w ramach, którego przygotowaliśmy stronę internetową promującą lokalny region. Każdy z nas otrzymał certyfikat potwierdzający pomyślne zakończenie mobilności zorganizowanej przez prywatną szkołę Mpakogianni. Po zakończeniu pożegnaliśmy się z naszymi kolegami i zapewniliśmy ich, że na pewno jeszcze się spotkamy.
Informacje o projekcie
Informacje o projekcie
kliknij w tytuł aby pobrać.
Formularz zgloszeniowy
Formularz zgłoszeniowy ucznia.
kliknij w tytuł aby pobrać.
program mobilnosci
Program mobilności.
kliknij w tytuł aby pobrać.
Ogłoszenie o rozpoczeciu rekrutacji
Ogłoszenie o rekrutacji
kliknij w tytuł aby pobrać.
instrukcja
Instrukcja wypełnienia formularza zgłoszeniowego.
kliknij w tytuł aby pobrać.
Regulamin rekrutacji
Regulamin rekrutacji.
kliknij w tytuł aby pobrać.
wzór umowy
Wzór umowy uczestnika na udział w projekcie.
kliknij w tytuł aby pobrać.