Osoby zakwalifikowane do projektu mogą zapoznać się ogólnymi celami i założeniami projektu na
wystawie umieszczonej na jednym z korytarzy.

W naszej szkole została przygotowana tematyczna gazetka szkolna związana z projektem Erasmus+.
Osoby zainteresowane mogą dowiedzieć się wszystkiego o celach podróży oraz najciekawszych
miejscach jakie przyjdzie im odwiedzić podczas wyjazdu.

Uczniowie biorący udział w projekcie uczestniczyli w warsztatach językowych z języka angielskiego.
Uczestnicy mieli możliwość powtórzyć najważniejsze zwroty które są niezbędne podczas wyjazdu
zagranicznego.

Odbyły się również zajęcia które przygotowywały uczniów do zajęć praktycznych. Tematyka zajęć była
związana z tworzeniem stron www. Uczniowie dowiedzieli się jak zaplanować strukturę podstron i
treści strony oraz jak zaprojektować stronę pod względem graficznym.

Ostatnim krokiem przygotowującym do projektu były zajęcia z języka greckiego. Uczniowie zapoznali
się z podstawowymi zwrotami z języka greckiego oraz poznali kulturę i historie regionu, w którym
będą przebywać podczas dwutygodniowego wyjazdu.


Pierwszy i drugi dzień w Grecji

 

W dniu 30 kwietnia rozpoczęła się nasza przygoda w ramach projektu Erasmus+ pt. „Wzmocnienie kluczowych kompetencji uczniów Technikum w Drobinie”. Po długiej podróży uczniowie zatrzymali się w hotelu w Platamonas na Riwierze Olimpijskiej w Grecji. Po zakwaterowaniu odbyło się spotkanie z mentorami greckimi. Zostaliśmy poinformowani o zasadach, jakie obowiązują w hotelu oraz etapami realizacji projektu. Wieczorem wzięliśmy udział w zajęciach integracyjnych, w których zaprezentowaliśmy swoje umiejętności wokalno-muzyczne.

W ramach  projektu Erasmus + „Wzmocnienie kluczowych kompetencji uczniów technikum w Drobinie” rozwijaliśmy kompetencje kluczowe poprzez grę terenową, dzięki której poznaliśmy miasto i okolicę. Zostaliśmy podzieleni na grupy. Każda drużyna umiejętnie rozwiązywała zadania zlecone przez mentora greckiego. Po południu wzięliśmy udział w turnieju piłki plażowej. Zakończyliśmy dzień spotkaniem integracyjnym z muzyką w tle.


Dzień trzeci

    Dzięki wizycie na targu miejskim w miejscowości Leptokaria poszerzyliśmy rozwój kompetencji kluczowych o umiejętności językowe, kulturowe i marketingowe. Pracowaliśmy w czterech zespołach – każdy zespół otrzymał zadanie. Celem było odgadnięcie nazwy greckiej potrawy na podstawie przedstawionych produktów. Opis produktów był w języku greckim, co stwarzało dodatkową trudność.

         Po zakończeniu zadań odbyło się podsumowanie z trenerem greckim, wymieniliśmy się doświadczeniami oraz poznaliśmy tajniki kuchni greckiej.

       Targ grecki był zaopatrzony w różnego rodzaju towary. Ludność grecka oraz turyści chętnie zaopatrują się tutaj w lokalne produkty. Dowiedzieliśmy się, że kuchnia grecka jest rajem dla wegetarian.

        Po południu odbyły się zajęcia informatyczne, na których wypełniliśmy ankietę ewaluacyjną pod kierunkiem instruktora. Ankieta miała na celu zbadanie poziomu wyjściowego kompetencji w projekcie.

        Dopracowaliśmy detale naszej prezentacji promującej nasz kraj, region oraz szkołę. Prezentacja zostanie przedstawiona w szkole partnerskiej.

          Wieczorem odbył się konkurs piosenki.


DZIEŃ CZWARTY - 5 MAJA 2022

Kolejne dni pełne  wrażeń w słonecznej Grecji za nami!

Największe emocje wywołała wizyta w szkole przyjmującej Mpakogianni. Odwiedziny te pozwoliły nam poznać różnice między greckim a polskim systemem edukacji. Oprócz zajęć merytorycznych i prezentacji mieliśmy także okazję lepiej zapoznać się z uczestnikami projektu ze szkoły partnerskiej. Również w tych dniach nasza grupa rozpoczęła pracę nad tworzeniem strony internetowej w trzech językach, grafiką oraz obróbką zdjęć.

W ramach naszego programu zapoznaliśmy się z naszą okolicą. Mieliśmy okazję odwiedzić Park Narodowy Olimpu oraz Centrum Informacji o Olimpie. Zebrane materiały pozwoliły nam przygotować prezentacje na temat wpływu ukształtowania terenu na rozwój społeczeństwa i kultury.

Udało nam się również odwiedzić Stary Pantaleimon – malowniczą górską miejscowość. Dowiedzieliśmy się więcej na temat historii tej części Riwiery Olimpijskiej, a w miejscowym kościółku spotkaliśmy kogoś naprawdę wyjątkowego – arcybiskupa Pierii, który tłumaczył nam znaczenie ikon.

Co czeka nas jutro? Nie możemy się doczekać.

Meteory

Nadszedł czas na kolejną wielką wyprawę. Dziś przygoda zaprowadziła nas do Tesalii gdzie na wielkiej równinie znajdują się ogromne bloki skalne – Meteory zawieszone między niebem a ziemią. Meteory są wpisane na listę UNESCO jako fenomen geologiczny i przyrodniczy na skalę światową. Na wierzchołkach skał powstały klasztory (monastyry) w XIV i XVI wieku. Zwiedzaliśmy klasztor pod wezwaniem świętej Trójcy.

Odwiedziliśmy pracownię ikon bizantyjskich oraz obejrzeliśmy cały proces pisania ikony Wizyta w Kalambace była dla nas również okazją do spróbowania tradycyjnych greckich dań. Kultura oraz tradycje prawosławne są niezwykle ciekawe.

Oliwa

Następne dni rozpoczęliśmy od wizyty w fabryce oliwi. Właściciele oprowadzili nas po całym zakładzie oraz zaprezentowali proces tradycyjnego tłoczenia. Dowiedzieliśmy się jak cennym produktem jest oliwa dla całego narodu Greckiego. Oliwa nazywana jest „greckim złotem”. Gałązkę oliwną wg. mitologii Grecy otrzymali od bogini Ateny. Był to najcenniejszy dar przekazany od panów Olimpu dla całej ludzkości. Latem gaj oliwny daje wytchnienie od prażącego słońca. Jesienią obradza w owoce które uwalniają najcenniejszą esencje. Oliwę grecką ceni się za właściwości zdrowotne oraz walory smakowe. To również nieoceniony surowiec dla rzeźbiarzy i artystów.

Translate »
Skip to content