Zarządzenie dotyczące nauczania w ZSP Drobin

Zarządzenie dotyczące nauczania w ZSP Drobin

Zarządzenie Nr 08/2020

Dyrektora Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Drobinie

z dnia 16 października 2020 r.

w sprawie sposobu organizacji funkcjonowania szkoły w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania placówek oświatowych wynikających z epidemii COVID-19

W związku ze szczególną sytuacją, spowodowaną epidemią koronawirusa i w związku z tym ograniczeniem funkcjonowania podmiotów systemu oświaty,

Na podstawie:

  • Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 11.01.2017 r. poz. 59),
  • Ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2019 r. poz. 1481, 1818 i 2197),
  • Rozporządzenia MEN z dnia 12 sierpnia 2020 w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. z 2020 r. poz. 1389).
  • Statutu Szkoły,

w celu zapewnienie właściwego skutecznego funkcjonowania Szkoły w tym okresie, wprowadzam zasady organizacji i pracy Szkoły i zobowiązuję wszystkich pracowników Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Drobinie do ich przestrzegania.

§1

Organizacja nauczania na odległość tzw. e-learningu/nauczania hybrydowego

  1. Zobowiązuję wszystkich nauczycieli do pozostawania w ciągłej gotowości do pracy.
  2. Ustalam następujące formy kontaktu z dyrektorem szkoły:
  3. kontakt za pomocą e-dziennik Librus,
  4. kontakt e-mail na adres: zspdrobin@gmail.com,
  5. kontakt telefoniczny: tel. 24 260 18 51, tel. kom. 789 190 426 lub 513 125 800,
  6. kontakt za pomocą platformy G  Suite.
  7. Zobowiązuję wszystkich nauczycieli  do realizowania  podstawy programowej  oraz kontaktowania  się z uczniami w kresie zdalnego/hybrydowego systemu pracy szkoły za pomocą  platformy G Suite oraz dziennika elektronicznego Librus.
  8. Zobowiązuję do prowadzenia zdalnego/hybrydowego nauczania z wykorzystaniem sal lekcyjnych i sprzętu znajdującego się w szkole lub ze swoich prywatnych domów, pod warunkiem posiadania niezbędnego sprzętu, umożliwiającego bezpieczne prowadzenie zdalnego nauczania, jeśli model hybrydowy nauczania pozwala na taką organizację pracy.
  9. W przypadku, gdy nauczyciel nie dysponuje odpowiednim sprzętem (komputerem, laptopem z podłączeniem do Internetu), z którego mógłby skorzystać lub nie jest w stanie realizować takiego nauczania w warunkach domowych, dyrektor szkoły (w miarę możliwości) zapewni sprzęt służbowy, dostępny na terenie szkoły.
  10. Od 19 października 2020 r. zobowiązuję wszystkich nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych, zgodnie z przydzielonym wymiarem godzin, z zastosowaniem narzędzi informatycznych, wcześniej zgłoszonych i zaakceptowanych przez dyrektora szkoły.
  11. Zalecam, aby zdalne nauczanie miało charakter synchroniczny (zajęcia online w czasie rzeczywistym za pomocą narzędzi umożliwiających połączenie się z uczniami) z zastosowaniem następujących platform i aplikacji edukacyjnych:
  12. dziennik elektroniczny Librus,
  13. G Suite.
  14. W celu zróżnicowania form pracy, zobowiązuję również nauczycieli do pracy z uczniami w sposób asynchroniczny (nauczyciel udostępnia materiały, a uczniowie wykonują zadania w czasie odroczonym). Udostępnianie materiałów realizowane powinno być za pośrednictwem e-dziennika lub platformy G Suite, a w sytuacji braku dostępu do Internetu, z wykorzystaniem telefonów komórkowych ucznia lub rodziców.
  15. Zobowiązuję wszystkich nauczycieli do dnia 19 października 2020 r. do godziny 12.00, aby określili, na jakich warunkach będą realizować zdalne konsultacje merytoryczne – należy określić dni tygodnia oraz godzinę dostępności nauczyciela oraz narzędzie komunikacji. Zaleca się kontakt za pomocą e-dziennika, platformy G Suite, poczty elektronicznej oraz kontakt telefoniczny.
  16. Zobowiązuję nauczycieli, aby dostosowali program nauczania do narzędzi, które zamierzają stosować w zdalnym nauczaniu, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości psychofizycznych uczniów.
  17. Ustalam zasady komunikowania się nauczycieli z rodzicami, które stanowią załącznik nr 1 do zarządzenia i zobowiązuję wszystkich nauczycieli do zapoznania się z tymi zasadami i stosowania ich w kontaktach z rodzicami.
  18. Określam zasady raportowania realizacji podstawy programowej w zdalnym nauczaniu, które określono w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia. Zobowiązuję nauczycieli do stosowania zapisów szczegółowych załącznika.

§ 2

Obowiązki wychowawców w zakresie e-learningu

  1. Wychowawca ma obowiązek:
  2. ustalenia, czy każdy z jego uczniów posiada w domu dostęp do sprzętu komputerowego i do Internetu; przypadku braku dostępu, wychowawca niezwłocznie zawiadamia o tym fakcie dyrektora szkoły w celu ustalenia alternatywnych form kształcenia,
  3. wskazania sposobu kontaktu (zaleca się platformę G Suite oraz e-dziennik, ale dopuszcza się także wykorzystanie e-maila, komunikatorów społecznościowych, telefonu) ze swoimi wychowankami,
  4. reagowania na bieżące potrzeby i problemy związane z kształceniem zdalnym, które zgłaszają jego uczniowie lub rodzice,
  5. wskazania warunków, w jakich uczniowie i rodzice mogą korzystać ze zdalnych konsultacji z wychowawcą klasy.

§ 3

Obowiązki pedagoga w czasie prowadzenia nauczania zdalnego

  1. W czasie trwania epidemii wsparcie psychologiczne ze strony pedagoga szkolnego ma charakter szczególny i jest absolutnie niezbędne.
  2. Pedagog szkolny jest dostępny dla uczniów i rodziców zgodnie z wcześniej ustalonym harmonogramem.
  3. Harmonogram pracy pedagoga zostaje udostępniony uczniom i rodzicom drogą elektroniczną przez dyrektora szkoły.
  4. Szczegółowe obowiązki pedagoga szkoły określa załącznik nr 3 niniejszego zarządzenia.

§ 4

Zasady współpracy dyrektora z pracownikami administracji

  1. Pracownicy administracyjni, pozostając w gotowości do pracy, za zgodą dyrektora, pełnią swoje obowiązki służbowe zdalnie.
  2. Dyrektor szkoły może w dowolnym momencie wezwać pracownika administracji do stawienia się w zakładzie pracy.
  3. Podstawowymi formami kontaktu pracowników administracyjnych z dyrektorem szkoły są: telefon: 789 190 426, e-mail: zspdrobin@gmail.com
  4. Pracownik administracyjny jest dostępny w godzinach swojej pracy pod wskazanym przez siebie numerem telefonu i pod wskazanym adresem e-mailowym.
  5. Pracownik administracyjny na bieżąco zdalnie przekazuje dyrektorowi szkoły informacje dotyczące funkcjonowania szkoły, informując natychmiast o sytuacjach nagłych.

§ 5

Zasady współpracy szkoły z sanepidem

  1. Dyrektor szkoły na bieżąco śledzi komunikaty na temat COVID-19 nadawane przez Główny Inspektorat Sanitarny i stosuje się do jego zaleceń.
  2. Dyrektor szkoły wymaga od swoich pracowników bezwzględnego przestrzegania zaleceń GIS.
  3. W sytuacji wystąpienia zagrożenia zarażenia wirusem COVID-19, dyrektor szkoły niezwłocznie informuje o tym fakcie lokalną stację sanitarno-epidemiologiczną.
  4. W sytuacji wystąpienia zarażenia wirusem COVID-19 u jednego z pracowników lub uczniów, dyrektor szkoły niezwłocznie informuje o tym fakcie lokalną stację sanitarno-epidemiologiczną.
  5. Dyrektor szkoły pozostaje w stałym kontakcie z przedstawicielem lokalnej stacji sanitarno-epidemiologiczną w celu bieżącego monitorowania sytuacji związanej z szerzeniem się epidemii COVID-19.

§ 6

Zasady współpracy dyrektora szkoły z organem prowadzącym

  1. Dyrektor szkoły utrzymuje stały kontakt z przedstawicielami organu prowadzącego w celu bieżącego monitorowania sytuacji, związanej z wdrożeniem zdalnego nauczania.
  2. Dyrektor szkoły informuje organ prowadzący o problemach oraz trudnościach, wynikających z wdrażania zdalnego nauczania.
  3. W sytuacji braku możliwości realizacji zdalnego nauczania w stosunku do wybranych uczniów, dyrektor szkoły w porozumieniu z organem prowadzącym ustali alternatywne formy kształcenia.
  4. W sytuacji wystąpienia problemów w zakresie realizacji zdalnego nauczania, dyrektor szkoły zwraca się z prośbą o wsparcie do organu prowadzącego.

§ 7

Zasady i procedury współpracy z organem nadzoru pedagogicznego

  1. Dyrektor szkoły utrzymuje kontakt z przedstawicielami organu sprawującego nadzór pedagogiczny, zwłaszcza w zakresie monitorowania przyjętych sposobów kształcenia na odległość oraz stopnia obciążenia uczniów realizacją zleconych zadań.
  2. Dyrektor szkoły informuje organ sprawujący nadzór pedagogiczny o problemach oraz trudnościach, wynikających z wdrażania zdalnego nauczania.

§ 8

Warunki i sposób przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego, egzaminu poprawkowego, egzaminu semestralnego i sprawdzianu wiadomości i umiejętności oraz warunki

i sposób ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, w przypadku wniesienia zastrzeżenia do trybu ustalenia tej oceny

  1. Egzaminy klasyfikacyjne, poprawkowe, egzaminy semestralne przeprowadza się w sytuacjach określonych w dotychczas obowiązujących aktach prawnych (art. 44k ust.1 ustawy o systemie oświaty).
  2. Szczegółowe zasady przeprowadzania egzaminów klasyfikacyjnych, poprawkowych i semestralnych w czasie trwania epidemii określa załącznik nr 4.

§ 9

Zasady i sposób dokumentowania realizacji zadań szkoły/placówki

  1. Nauczyciele prowadzą dokumentację procesu nauczania zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  2. Szczegółowe sposoby prowadzenia dokumentacji szkolnej zostały opisane w załączniku nr 2.

§ 10

Zasady prowadzenia konsultacji z uczniem i jego rodzicami oraz sposób przekazywania im informacji o formie i terminach tych konsultacji

  1. Szkoła w ramach nauczania zdalnego organizuje dla uczniów i ich rodziców konsultacje z nauczycielami i pedagogiem.
  2. Konsultacje mogą odbywać się online w czasie rzeczywistym lub w czasie odroczonym: na zasadzie kontaktu mailowego, przez dziennik elektroniczny, telefonicznie lub poprzez np. komunikatory społecznościowe.
  3. O formie oraz czasie konsultacji decyduje nauczyciel oraz pedagog, informując wcześniej o tym fakcie dyrektora szkoły.
  4. Harmonogram konsultacji zostaje udostępniony uczniom i rodzicom poprzez e-dziennik.

§11

Procedury wprowadzania modyfikacji do szkolnego zestawu programów nauczania

  1. Zarządzam wdrożenie procedur wprowadzania modyfikacji do szkolnego zestawu programów nauczania.
  2. Szczegółowe procedury określa załącznik nr 5.

§12

Procedury wprowadzania modyfikacji programów nauczania dla zawodu w celu ich dostosowania do możliwości realizacji za pomocą technik kształcenia na odległość

  1. Zarządzam wdrożenie procedur wprowadzania modyfikacji programów nauczania dla zawodu w celu ich dostosowania do możliwości realizacji za pomocą technik kształcenia na odległość.
  2. Szczegółowe procedury określa załącznik nr 6.

§13

Procedury określania efektów kształcenia praktycznego, które mogą być realizowane

 z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu kształcenia

  1. Nauczycielski zespół przedmiotów zawodowych, złożony m.in. z nauczycieli praktycznej nauki zawodu definiuje efekty kształcenia praktycznego, które mogą być realizowane efektywnie w formie kształcenia na odległość.
  2. Przewodniczący zespołu jest odpowiedzialny za organizację pracy zespołu i jest osobą odpowiedzialną za kontakt z dyrektorem szkoły.
  3. Nauczyciele poszczególnych zajęć praktycznych dokonują analizy podstawy programowej i programów nauczania pod kątem określenia tych efektów kształcenia, które mogą być realizowane z wykorzystaniem narzędzi zdalnego nauczania.
  4. Nauczyciele przekazują informację o wybranych efektach kształcenia przewodniczącemu, który przygotowuje raport o efektach kształcenia zajęć praktycznych, które mogą być realizowane w formie online.
  5. Informacja stanowi rekomendację do zmian w programach nauczania oraz zmian w odniesieniu do organizacji zajęć w latach następnych.
  6. Praca zespołu odbywa się w sposób zdalny a za jej organizację odpowiada przewodniczący zespołu.

§14

Zasady realizacji kształcenia na odległość w odniesieniu do kształcenia w formach pozaszkolnych, w tym w formie turnusu doskonalenia teoretycznego

młodocianych pracowników

  1. Dyrektor/kierownik CKZ powołuje zespół nauczycieli prowadzących zajęcia w turnusach doskonalenia teoretycznego młodocianych pracowników w celu opracowania procedur realizacji kształcenia na odległość.
  2. Zespół wybiera spośród członków zespołu przewodniczącego odpowiedzialnego za organizację pracy zespołu.
  3. Zespół pracuje w sposób zdalny.
  4. Nauczyciele poszczególnych przedmiotów określają treści, które mogą być realizowane w formie kształcenia na odległość, treści te dotyczą zarówno przedmiotów teoretycznych jak również zajęć praktycznych – treści te mogą również dotyczyć materiału przewidzianego do realizacji w klasach programowo wyższych.
  5. Informację dotyczącą treści nauczyciele przesyłają do przewodniczącego, który ujmuje te treści w programy nauczania dla poszczególnych kursów.
  6. Realizacja kształcenia na odległość i sposób oceniania zastosowany dla form pozaszkolnych jest zgodny z zasadami realizacji tego kształcenia w szkołach dziennych.
  7. Narzędzia zastosowane do kształcenia na odległość powinny być dostosowane do możliwości i warunków uczniów i słuchaczy.

§ 15

Zasady monitorowania postępów uczniów, sposób weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów, oraz sposób i zasady informowania uczniów lub rodziców o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych przez niego ocenach

  1. Nauczyciele mają obowiązek monitorowania postępów w nauce zdalnej/hybrydowej uczniów.
  2. Nauczyciele mają obowiązek informowania uczniów i ich rodziców/opiekunów prawnych o osiąganych postępach i ocenach w trakcie nauczania zdalnego/hybrydowego.
  3. Szczegółowe warunki weryfikowania wiedzy, informowania o postępach oraz otrzymanych ocenach znajdują się w załączniku nr 7.

§ 16

Zasady i sposoby oceniania w zdalnym nauczaniu

  1. W trakcie realizacji nauczania zdalnego/hybrydowego obowiązują przepisy dotyczące oceniania, określone w Statucie Szkoły.
  2. Szczegółowe warunki oceniania, wynikające ze specyfiki nauczania na odległość, zostały określone w załączniku nr 8.

 § 17

Zasady pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym: posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego

  1. W szkole organizuje się zdalne/hybrydowe nauczanie dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
  2. Szczegółowe warunki organizacji zdalnego/hybrydowego nauczania dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego zawiera załącznik nr 9.

§ 18

Zasady bezpiecznego korzystania z narzędzi informatycznych i zasobów w Internecie

  1. Na czas wprowadzenia zdalnego/hybrydowego nauczania wprowadza się szczegółowe warunki korzystania z narzędzi informatycznych i zasobów w Internecie.
  2. Do przestrzegania tych zasad zobowiązuje się wszystkich pracowników szkoły.
  3. Szczegółowe warunki i zasady korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych określono w załączniku nr 10.

§ 19

Obowiązki i zasady dotyczące zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania COVID-19, obowiązujące na terenie szkoły

  1. Za bezpieczeństwo na terenie szkoły w czasie epidemii odpowiedzialny jest dyrektor szkoły.
  2. Nauczyciele zdalnie oraz podczas zajęć stacjonarnych w okresie trybu hybrydowego przekazują uczniom informacje na temat przestrzegania podstawowych zasad higieny, w tym np. częstego mycia rąk z użyciem ciepłej wody i mydła oraz ochrony podczas kaszlu i kichania.
  3. W szkole i na stronie internetowej szkoły opublikowano w widocznym miejscu instrukcję dotyczącą mycia rąk oraz inne zasady dotyczące higieny osobistej.
  4. Dyrektor szkoły ustala organizację pracy w taki sposób, aby maksymalnie ograniczyć niebezpieczeństwo zakażenia się wirusem (praca zdalna, praca w cyklu okresowym, nauczanie hybrydowe, zastosowanie systemu dyżurów).
  5. Pracownicy szkoły przychodzą do pracy tylko i wyłącznie na wezwanie dyrektora szkoły lub zgodnie z określonym i przekazanym harmonogramem dyżurów.
  6. W szkole do odwołania nie organizuje się żadnych wycieczek krajowych i zagranicznych.
  7. Na terenie szkoły bezwzględnie obowiązują zalecenia służb sanitarno-epidemiologicznych.
  8. Pracownicy szkoły oraz osoby przebywające na jej terenie podporządkowują się i współdziałają ze wszystkimi służbami zaangażowanymi w zapobieganie, przeciwdziałanie i zwalczanie COVID-19.
  9. Szczegółowe zalecenia GIS obowiązujące od 20 marca 2020r.:
  10. zachować bezpieczną odległość od rozmówcy (1 – 1,5 metra), promować zatwierdzanie spraw przez Internet,
  11. promować regularne i dokładne mycie rąk przez osoby przebywające w miejscach użyteczności publicznej: wodą z mydłem lub zdezynfekowanie dłoni środkiem na bazie alkoholu (min. 60%),
  12. upewnić się, że osoby przebywające na terenie szkoły/placówki mają dostęp do miejsc, w których mogą myć ręce mydłem i wodą,
  13. umieścić dozowniki z płynem odkażającym w widocznych miejscach, w miejscu pracy i upewnić się, że dozowniki te są regularnie napełniane,
  14. wywiesić w widocznym miejscu informacje jak skutecznie myć ręce (grafika),
  15. zwrócić szczególną uwagę na rekomendacje, aby podczas pracy czy wizyty w miejscu publicznym NIE dotykać dłońmi okolic twarzy, zwłaszcza ust, nosa i oczu, a także przestrzegać higieny kaszlu i oddychania,
  16. zapewnienie, aby miejsca pracy były czyste i higieniczne:

– powierzchnie dotykowe, w tym biurka, lady i stoły, klamki, włączniki światła, poręcze i inne przedmioty (np. telefony, klawiatury) muszą być regularnie wycierane środkiem dezynfekującym lub przecierane wodą z detergentem,

– wszystkie obszary często używane, takie jak toalety, pomieszczenia wspólne, powinny być regularnie i starannie sprzątane, z użyciem wody z detergentem.

  1. Wszelkie informacje dotyczące postępowania w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem można uzyskać na infolinii Narodowego Funduszu Zdrowia: 800 190 590.
  2. W przypadku złego samopoczucia, typowych objawów dla zakażenia koronawirusem, lub wszelkich wątpliwości związanych z postępowaniem w stanie epidemii, można również skontaktować się z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną w Płocku pod nr tel. 24 367 26 01 lub bezpośrednio z pracownikiem tej stacji.

Adresy stron z których czerpiemy informację:

www.gis.gov.pl

www.mz.gov.pl

www.men.gov.pl

www.gov.pl

www.kuratorium.waw.pl

www. zsp.drobin.pl

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania

                                      Drobin, dn. 16 października 2020 r.              /Marzena Wasielewska-Łopata/

                                                                                                                  podpis dyrektora szkoły

Wykaz załączników:

  • Załącznik nr 1 Zasady komunikowania się nauczycieli z rodzicami.
  • Załącznik nr 2 Zasady prowadzenia dokumentacji szkolnej w czasie trwania nauczania zdalnego/hybrydowego oraz zasady raportowania.
  • Załącznik nr 3 Obowiązki pedagoga szkolnego w czasie trwania nauczania zdalnego/hybrydowego.
  • Załącznik nr 4 Procedury określające warunki i sposób przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego, egzaminu poprawkowego, egzaminu semestralnego i sprawdzianu wiadomości i umiejętności oraz warunki i sposób ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, w przypadku wniesienia zastrzeżenia do trybu ustalenia tej oceny w okresie ograniczania funkcjonowania jednostek systemu oświaty.
  • Załącznik nr 5 Procedury wprowadzania modyfikacji do szkolnego zestawu programów nauczania.
  • Załącznik nr 6 Procedury wprowadzania modyfikacji programów nauczania dla zawodu w celu ich dostosowania do możliwości realizacji za pomocą technik kształcenia na odległość.
  • Załącznik nr 7 Szczegółowe warunki weryfikowania wiedzy, informowania o postępach oraz otrzymanych ocenach.
  • Załącznik nr 8 Szczegółowe warunki oceniania, wynikające ze specyfiki nauczania na odległość.
  • Załącznik nr 9 Szczegółowe warunki organizacji zdalnego/hybrydowego nauczania dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
  • Załącznik nr 10 Szczegółowe warunki i zasady korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Załącznik nr 1

Zasady komunikowania się nauczycieli z rodzicami

  1. Nauczyciele są zobowiązani do utrzymywania stałego kontaktu z rodzicami.
    1. Kontakty nauczycieli z rodzicami powinny odbywać się z wykorzystaniem następujących narzędzi:
  2. e-dziennika,
  3. platformy G Suite z wykorzystaniem kont uczniowskich,
  4. poczty elektronicznej,
  5. telefonów komórkowych i stacjonarnych
  6. komunikatorów takich jak Messenger (po wcześniejszym uzgodnieniu).
    1. Kontaktując się z rodzicami, należy określić i podać do ich wiadomości sposoby oraz czas, kiedy nauczyciel jest dostępny dla rodziców.

Załącznik nr 2

Zasady prowadzenia dokumentacji szkolnej w czasie trwania nauczania zdalnego                       oraz zasady raportowania

  1. Nauczyciele prowadzą dokumentację procesu nauczania zgodnie z obowiązującymi przepisami:
  2. dokumenty w wersji papierowej, dostępne tylko i wyłącznie na terenie szkoły, są uzupełniane na bieżąco podczas pracy szkoły w systemie hybrydowym lub – w przypadku pracy zdalnej szkoły – zostaną uzupełnione po odwieszeniu zajęć stacjonarnych,
  3. jeśli nauczyciel pracujący zdalnie nie posiada dostępu do papierowej dokumentacji, ma on obowiązek prowadzenia własnej wewnętrznej dokumentacji, na podstawie której dokona wpisów do dokumentacji właściwej po powrocie do szkoły,
  4. dzienniki elektroniczne są uzupełniane na bieżąco każdego dnia,
  5. inne dokumenty, np. notatki służbowe, protokoły mogą być tworzone zdalnie i przesyłane drogą elektroniczną.
  6. Nauczyciele mają obowiązek na bieżąco odnotowywać w dzienniku elektronicznym potwierdzenie realizacji zajęć wraz z zaznaczoną frekwencją. Nieodzowne jest wskazanie zakresu treści nauczania z podstawy programowej.
  7. Raz w tygodniu, począwszy od  19 października 2020 r., każdy nauczyciel jest zobowiązany przesyłać drogą elektroniczną na adres zspdrobin@gmail.com pisemny raport, który powinien zawierać odpowiedzi na pytania, dotyczące wszelkich trudności w realizacji podstawy programowej podczas pracy zdalnej (zgodnie z zamieszczonym wzorem).

Imię i nazwisko nauczyciela: ……………………………………….

Nauczany przedmiot/przedmioty: …………………………………………

Data sporządzenia raportu:…………………………………………

Lp.Pytanie ankietoweOdpowiedź nauczycielaUwagi spostrzeżenia nauczyciela
1.Czy treści programowe przewidziane do realizacji w tym tygodniu zostały zrealizowane?  
2.Jakie trudności wystąpiły przy ich realizacji (organizacyjne, techniczne, inne)  
3.Czy praca uczniów została oceniona zgodnie z przyjętymi zasadami?  
4.Czy stopień przyswojenia wiedzy przez uczniów jest satysfakcjonujący?  
5.Uczniowie, którzy byli nieobecni podczas zajęć zdalnych (imię, nazwisko, powód nieobecności)  

Załącznik nr 3

Obowiązki pedagoga szkolnego w trakcie prowadzenia nauczania zdalnego

  1. Pedagog szkolny ma obowiązek:
  2. ustalenia form i czasu kontaktu z uczniami i rodzicami i poinformowania o tym fakcie dyrektora szkoły, w tym ustalenia godzin dyżuru telefonicznego dla uczniów i rodziców,
  3. organizowania konsultacji online,
  4. świadczenia zdalnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej w trakcie trwania sytuacji kryzysowej, w szczególności:
  5. otoczenia opieką uczniów i rodziców, u których stwierdzono nasilenie występowania reakcji stresowych, lękowych w związku z epidemią koronawirusa,
  6. inicjowanie i prowadzenie działań interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych,
  7. minimalizowanie negatywnych skutków zachowań uczniów, pojawiających się w wyniku wdrażania nauczania zdalnego,
  8. otoczenia opieką i udzielanie wsparcia uczniom, którzy mają trudności z adaptacją do nauczania zdalnego,
  9. udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do nauczania zdalnego,
  10. wspomagania nauczycieli w diagnozowaniu możliwości psychofizycznych uczniów w kontekście nauczania zdalnego.

Załącznik nr 4

Procedury określające warunki i sposób przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego, egzaminu poprawkowego, egzaminu semestralnego i sprawdzianu wiadomości i umiejętności oraz warunki i sposób ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania w przypadku wniesienia zastrzeżenia do trybu ustalenia tej oceny w okresie ograniczania funkcjonowania jednostek systemu oświaty

1.    Egzamin klasyfikacyjny przeprowadza się na wniosek rodzica lub ucznia pełnoletniego – wniosek powinien być przesłany drogą e-mailową na skrzynkę podawczą szkoły:

                      adres e-mail: zspdrobin@gmail.com

2.    Dyrektor szkoły w korespondencji e-mailowej uzgadnia datę i godzinę egzaminu klasyfikacyjnego i potwierdza fakt przyjęcia terminu do wiadomości rodziców ucznia lub ucznia pełnoletniego.

3.    Nauczyciel przygotowuje informację na temat zakresu podstawy programowej, jakiej dotyczy egzamin i przesyła drogą elektroniczną rodzicom/uczniowi.

4.    Korespondencja odbywa się za pośrednictwem służbowych skrzynek elektronicznych szkoły/nauczyciela na adres wskazany i potwierdzony przez rodzica, ucznia.

5.    Egzamin przeprowadzany jest za pomocą narzędzi do e-learningu, pozwalających na potwierdzenie samodzielności pracy ucznia – metodą pracy synchronicznej.

6.    Egzamin ma formę zadań udostępnionych na platformie e-learningowej lub za pomocą innego narzędzia zdalnego np.: Learning Apps.

7.    W przypadku uczniów nieposiadających narzędzi informatycznych i dostępu do sieci, w sytuacjach szczególnych egzamin przeprowadzony może być w formie zadań drukowanych i przesłanych drogą pocztową lub może odbyć się na terenie szkoły, po wcześniejszym ustaleniu wszelkich środków bezpieczeństwa i z zachowaniem zasad określonych w niniejszym zarządzeniu.

8.    W przypadku braku możliwości przystąpienia do egzaminu ze względu na stan zdrowia, uczeń informuje o tym dyrektora szkoły, przesyłając skan zaświadczenia lekarskiego pod wskazany adres mailowy.

9.    Dyrektor szkoły uzgadnia dodatkowy termin egzaminu, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

10.  Zadania rozwiązywane elektronicznie drukuje się i stanowią one załącznik do arkusza ocen ucznia, jak również podlegają archiwizacji elektronicznej.

11.  Procedury przeprowadzania egzaminów poprawkowych są analogiczne do egzaminu klasyfikacyjnego.

12.  W przypadku zastrzeżenia rodziców lub ucznia, co do zgodności z prawem i procedurą wystawiania oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych lub oceny klasyfikacyjnej z zachowania, rodzic lub uczeń na prawo w ciągu dwóch dni od klasyfikacji w formie elektronicznej – e-mailowej zgłosić swoje zastrzeżenia.

13.  Dyrektor sprawdza czy ocena została wystawione zgodnie z prawem – trybem ustalania oceny, a w przypadku stwierdzenia naruszeń formalnych, powołuje komisję do przeprowadzenia w formie e-learningowej sprawdzianu w celu ustalenia właściwej oceny z zajęć edukacyjnych.

14.  W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń co do oceny z zachowania, powołana komisja ustala właściwą ocenę klasyfikacyjną z zachowania.

Załącznik nr 5

Procedury wprowadzania modyfikacji do szkolnego zestawu programów nauczania

  1. Nauczyciele poszczególnych przedmiotów, zajęć edukacyjnych przeprowadzają przegląd treści nauczania pod kątem możliwości ich efektywnej realizacji w formie nauczania na odległość.
  2. Dyrektor powołuje koordynatora odpowiedzialnego za proces modyfikacji programów, zadaniem którego jest koordynacja wszystkich działań, zmierzających do dostosowania programów nauczania do możliwości ich realizacji w formie nauczania zdalnego.
  3. Nauczyciele przekazują koordynatorowi informację, jakie treści nauczania należy przesunąć do realizacji w późniejszym terminie, a jakie mogą być realizowane w formie pracy zdalnej z uczniami.
  4. Koordynator dokonuje korekt w oparciu o te informacje w istniejących programach nauczania i przekazuje je elektronicznie do zatwierdzenia przez dyrektora.
  5. Dyrektor zatwierdza zmienione programy nauczania i udostępnia je na stronie internetowej szkoły do realizacji.
  6. Nauczyciele, przygotowując informacje na temat treści nauczania, pracują w systemie pracy na odległość.

Załącznik nr 6

Procedury wprowadzania modyfikacji programów nauczania dla zawodu w celu ich dostosowania do możliwości realizacji za pomocą technik kształcenia na odległość

  1. Nauczyciele poszczególnych przedmiotów i zajęć, w tym zajęć praktycznych, przeprowadzają przegląd treści nauczania pod kątem możliwości ich efektywnej realizacji w formie nauczania na odległość, dotyczy to również zajęć praktycznych.
  2. Zespół przedmiotów zawodowych, pod kierunkiem przewodniczącego, koordynuje modyfikację programów nauczania.
  3. Zespół zobowiązany jest do współpracy w formie zdalnej.
  4. Zadaniem zespołu jest koordynacja wszystkich działań zmierzających do dostosowania programów nauczania do możliwości ich realizacji w formie nauczania zdalnego.
  5. Nauczyciele poszczególnych zajęć edukacyjnych, w tym zajęć praktycznych, przekazują przewodniczącemu informację, jakie treści nauczania należy przesunąć do realizacji w późniejszym terminie, a jakie mogą być realizowane w formie pracy zdalnej z uczniami.
  6. Zespół dokonuje korekt w oparciu o te informacje w istniejących programach nauczania i przekazuje je w formie elektronicznej do zatwierdzenia przez dyrektora.
  7. Dyrektor zatwierdza zmienione programy nauczania i udostępnia je na stronie internetowej szkoły.
  8. Zespół pracuje, wykorzystując narzędzia pracy zdalnej, a za organizację pracy w tej formie odpowiada przewodniczący zespołu.

Załącznik nr 7

Szczegółowe warunki weryfikowania wiedzy, informowania o postępach

 oraz otrzymanych ocenach

  1. Postępy uczniów są monitorowane na podstawie bieżących osiągnięć w pracy zdalnej (nauczanie w czasie rzeczywistym) lub na podstawie wykonanych, m.in.: ćwiczeń, prac, quizów, projektów, zadań w czasie odroczonym (nauczanie w czasie odroczonym).
  2. Nauczyciel może wymagać od uczniów wykonania określonych poleceń, zadań, prac, projektów umieszczonych w Internecie, np. na zintegrowanych platformach edukacyjnych lub poprosić o samodzielne wykonanie pracy w domu i udokumentowanie jej, np. w postaci zdjęcia przesłanego drogą mailową.
  3. Zdalne nauczanie nie może polegać tylko i wyłącznie na wskazywaniu i/lub przesyłaniu zakresu materiału do samodzielnego opracowania przez ucznia.
  4. Nauczyciel ma obowiązek wytłumaczyć, omówić i przećwiczyć z uczniami nowe treści podstawy programowej. Uczeń ma prawo skorzystać z konsultacji, porad i wskazówek nauczyciela do wykonania zadania w formach i czasie, określonych wcześniej przez nauczyciela.
  5. Nauczyciel informuje ucznia o postępach w nauce i otrzymanych ocenach podczas bieżącej pracy z dzieckiem lub po jej zakończeniu, w sposób wcześniej ustalony przez nauczyciela (np. poprzez e-dziennik).
  6. Nauczyciel informuje rodzica o postępach w nauce dziecka i otrzymanych przez niego ocenach w sposób wcześniej ustalony przez nauczyciela (np. poprzez e-mail, e-dziennik).
  7. Nauczyciel na bieżąco informuje rodzica o pojawiających się trudnościach w opanowaniu przez ucznia wiedzy i umiejętności, wynikających ze specyfiki nauczania na odległość (np. poprzez e-mail, e-dziennik).

Załącznik nr 8

Szczegółowe warunki oceniania wynikające ze specyfiki nauczania na odległość

  1. Podczas oceniania pracy zdalnej uczniów, nauczyciele uwzględniają ich możliwości psychofizyczne do rozwiązywania określonych zadań w wersji elektronicznej.
  2. Na ocenę osiągnięć ucznia z danego przedmiotu nie mogą mieć wpływu czynniki związane z ograniczonym dostępem do sprzętu komputerowego i do Internetu.
  3. Jeśli uczeń nie jest w stanie wykonać poleceń nauczyciela w systemie nauczania zdalnego ze względu na ograniczony dostęp do sprzętu komputerowego i do Internetu, nauczyciel ma umożliwić mu wykonanie tych zadań w alternatywny sposób.
  4. Jeśli uczeń nie jest w stanie wykonać poleceń nauczyciela w systemie nauczania zdalnego ze względu na swoje ograniczone możliwości psychofizyczne, nauczyciel ma umożliwić mu wykonanie tych zadań w alternatywny sposób.
  5. Na ocenę osiągnięć ucznia z danego przedmiotu nie może mieć wpływu poziom jego kompetencji cyfrowych. Nauczyciel ma obowiązek wziąć pod uwagę zróżnicowany poziom umiejętności obsługi narzędzi informatycznych i dostosować poziom trudności wybranego zadania oraz czas jego wykonania do możliwości psychofizycznych ucznia.
  6. W czasie pracy zdalnej nauczyciele wystawiają oceny bieżące za wykonywane zadania, w szczególności za: quizy, rebusy, ćwiczenia, projekty, wypracowania, notatki, prezentacje i inne formy.
  7. Nauczyciele w pracy zdalnej mogą organizować kartkówki, testy, sprawdziany, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości samodzielnego wykonania pracy przez ucznia.
  8. Nauczyciele w pracy zdalnej mają obowiązek udzielenia dokładnych wskazówek technicznych, jak zadanie z wykorzystaniem narzędzi informatycznych powinno zostać wykonane.
  9. Nauczyciele w pracy zdalnej wskazują dokładny czas i ostateczny termin wykonania zadania, określając jednocześnie warunki ewentualnej poprawy, jeśli zadanie nie zostało wykonane w sposób prawidłowy lub zawiera błędy.

Załącznik nr 9

Szczegółowe warunki organizacji zdalnego nauczania dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego

  1. Dyrektor szkoły powołuje zespół nauczycieli odpowiedzialnych za organizację zajęć dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
  2. Do zespołu należą nauczyciele uczący w danej klasie, pedagog oraz doradca zawodowy.
  3. Zespołem kieruje przewodniczący – pedagog szkolny, który będzie odpowiedzialny za zdalny kontakt z dyrektorem szkoły.
  4. Zespół analizuje dotychczasowe programy nauczania dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego i dostosowuje je w taki sposób, aby móc je zrealizować w sposób zdalny.
  5. Podstawą modyfikacji programów powinny stać się możliwości psychofizyczne uczniów do podjęcia nauki zdalnej. Szczególną uwagę należy zwrócić na zalecenia i dostosowania wynikające z dokumentacji, stworzonej w ramach udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom.
  6. Jeśli uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi lub uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego nie jest w stanie zrealizować programu w sposób zdalny, należy wskazać alternatywną formę realizacji zajęć.
  7. Przewodniczący zespołu sporządza raport na temat modyfikacji programów i dostosowania narzędzi informatycznych do możliwości psychofizycznych uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego i przekazuje go drogą elektroniczną dyrektorowi szkoły.
  8. Dopuszcza się taką możliwość modyfikacji programów nauczania w/w uczniów, aby niektóre treści, niedające się zrealizować w sposób zdalny, przesunąć w czasie do momentu, w którym uczniowie wrócą do szkoły.
  9. Dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego organizuje się zdalne konsultacje.
  10. Konsultacje mogą odbywać się online w czasie rzeczywistym lub w czasie odroczonym: na zasadzie kontaktu mailowego i/lub poprzez  e-dziennik lub platformę G Suite.
  11. O formie oraz czasie konsultacji decyduje nauczyciel lub specjalista, informując wcześniej o tym fakcie dyrektora szkoły.
  12. Harmonogram konsultacji zostaje udostępniony uczniom i rodzicom poprzez e-dziennik.

Załącznik nr 10

Szczegółowe warunki i zasady korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych

  1. Każdy pracownik szkoły, korzystający ze służbowego sprzętu IT, zobowiązany jest do jego zabezpieczenia przed zniszczeniem lub uszkodzeniem. Za sprzęt IT przyjmuje się: komputery stacjonarne, monitory, drukarki, skanery, ksera, laptopy, służbowe tablety i smartfony.
  2. Pracownik jest zobowiązany zgłosić dyrektorowi szkoły zagubienie, utratę lub zniszczenie powierzonego mu sprzętu IT.
  3. Samowolne instalowanie otwieranie (demontaż) sprzętu IT, instalowanie dodatkowych urządzeń (np. twardych dysków, pamięci) lub podłączanie jakichkolwiek niezatwierdzonych urządzeń do systemu informatycznego jest zabronione.
  4. Przed czasowym opuszczeniem stanowiska pracy, pracownik szkoły zobowiązany jest wywołać blokowany hasłem wygaszacz ekranu (WINDOWS + L) lub wylogować się z systemu bądź z programu.
  5. Po zakończeniu pracy, pracownik szkoły zobowiązany jest:
  6. wylogować się z systemu informatycznego, a jeśli to wymagane – wyłączyć sprzęt komputerowy,
  7. zabezpieczyć stanowisko pracy, w szczególności wszelkie nośniki magnetyczne i optyczne, na których znajdują się dane osobowe.
  8. Pracownik jest zobowiązany do usuwania plików z nośników/dysków, do których mają dostęp inni użytkownicy, nieupoważnieni do dostępu do takich plików (np. podczas współużytkownania komputerów).
  9. Pracownicy szkoły, użytkujący służbowe komputery przenośne, na których znajdują się dane osobowe lub z dostępem do danych osobowych przez Internet, zobowiązani są do stosowania zasad bezpieczeństwa określonych w polityce ochrony danych osobowych.
  10. W trakcie nauczania zdalnego, w sytuacji, gdy nauczyciele korzystają ze swojego prywatnego sprzętu komputerowego, ponoszą odpowiedzialność za bezpieczeństwo danych osobowych uczniów, rodziców, innych nauczycieli oraz pracowników szkoły, które gromadzą i są zobowiązani do przestrzegania procedur, określonych w polityce ochrony danych osobowych.
  11. Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za prywatny sprzęt komputerowy.

Zarządzanie uprawnieniami – procedura rozpoczęcia, zawieszenia i zakończenia pracy zdalnej

  1. Każdy nauczyciel i każdy uczeń – zwany dalej użytkownikiem (np. komputera stacjonarnego, laptopa, tabletu, dysku sieciowego, programów w których pracuje, poczty elektronicznej) musi posiadać swój własny indywidualny identyfikator (login) do logowania się.
  2. Tworzenie kont użytkowników wraz z uprawnieniami (np. komputera stacjonarnego, laptopa, dysku sieciowego, programów w których użytkownik pracuje, poczty elektronicznej) odbywa się na polecenie nauczyciela uczącego i powinno opierać się na zasadzie pseudonimizacji (używanie np. inicjałów zamiast pełnego imienia i nazwiska)
  3. Każdy użytkownik musi posiadać indywidualny identyfikator. Zabronione jest umożliwianie innym osobom pracy na koncie innego użytkownika.
  4. Zabrania się pracy wielu użytkowników na wspólnym koncie.
  5. Użytkownik (np. komputera stacjonarnego, laptopa, dysku sieciowego, programów w których użytkownik pracuje, poczty elektronicznej) rozpoczyna pracę z użyciem identyfikatora i hasła.
  6. Użytkownik jest zobowiązany do powiadomienia nauczyciela o próbach logowania się do systemu osoby nieupoważnionej, jeśli system to sygnalizuje.
  7. Przed czasowym opuszczeniem stanowiska pracy, użytkownik zobowiązany jest wywołać blokowany hasłem wygaszacz ekranu lub wylogować się z systemu.
  8. Po zakończeniu pracy, użytkownik zobowiązany jest:
  9. wylogować się z systemu informatycznego, a następnie wyłączyć sprzęt komputerowy,
  10. zabezpieczyć stanowisko pracy, w szczególności wszelką dokumentację oraz nośniki magnetyczne i optyczne, na których znajdują się dane osobowe.
    1.  Hasła powinny składać się z 8 znaków.
    1.  Hasła powinny zawierać duże litery + małe litery + cyfry + znaki specjalne.
    1.  Hasła nie mogą być łatwe do odgadnięcia. Nie powinny być powszechnie używanymi słowami. W szczególności nie należy jako haseł wykorzystywać: dat, imion i nazwisk osób bliskich, imion zwierząt, popularnych dat, popularnych słów, typowych zestawów: 123456, qwerty, itd.
    1.  Hasła nie powinny być ujawnianie innym osobom. Nie należy zapisywać haseł na kartkach i w notesach, nie naklejać na monitorze komputera, nie trzymać pod klawiaturą lub w szufladzie.
    1.  W przypadku ujawnienia hasła – należy natychmiast je zmienić.
    1.  Hasła powinny być zmieniane co 30 dni.
    1.  Jeżeli system nie wymusza zmiany haseł, użytkownik zobowiązany jest do samodzielnej zmiany hasła.
    1.  Użytkownik systemu w trakcie pracy w aplikacji może zmienić swoje hasło.
    1.  Użytkownik zobowiązuje się do zachowania hasła w poufności, nawet po utracie przez nie ważności.
    1.  Zabrania się stosowania tego samego hasła jako zabezpieczenia w dostępie do różnych systemów.
    1.  Nie powinno się też stosować haseł, w których któryś z członów stanowi imię, nazwę lub numer miesiąca lub inny możliwy do odgadnięcia klucz.

Bezpieczne korzystanie z Internetu

  • W trakcie nauczania zdalnego nauczyciel powinien stale przypominać uczniom o zasadach bezpiecznego korzystania z sieci, szczególną uwagę zwracając na uczniów kl. I-III oraz uczniów niepełnosprawnych.
  • Zabrania się zgrywania na dysk twardy komputera służbowego oraz uruchamia jakichkolwiek programów nielegalnych oraz plików pobranych z niewiadomego źródła.
  • Zabrania się wchodzenia na strony, na których prezentowane są informacje o charakterze przestępczym, hackerskim, pornograficznym, lub innym zakazanym przez prawo (na większości stron tego typu jest zainstalowane szkodliwe oprogramowanie infekujące w sposób automatyczny system operacyjny komputera szkodliwym oprogramowaniem).
  • Nie należy w opcjach przeglądarki internetowej włączać opcji autouzupełniania formularzy i zapamiętywania haseł.
  • W przypadku korzystania z szyfrowanego połączenia przez przeglądarkę, należy zwracać uwagę na pojawienie się odpowiedniej ikonki (kłódka) oraz adresu www rozpoczynającego się frazą ”https:”. Dla pewności należy „kliknąć” na ikonkę kłódki i sprawdzić, czy właścicielem certyfikatu jest wiarygodny właściciel.
  • Należy zachować szczególną ostrożność w przypadku podejrzanego żądania lub prośby zalogowania się na stronę (np. na stronę banku, portalu społecznościowego, e-sklepu, poczty mailowej) lub podania naszych loginów i haseł, PIN-ów, numerów kart płatniczych przez Internet. Szczególnie tyczy się to żądania podania takich informacji przez rzekomy bank.

Zasady korzystania z poczty elektronicznej

  • W przypadku zdalnego nauczania nauczyciele oraz pracownicy szkoły powinni korzystać z platformy G Suite lub ze służbowej poczty mailowej.
  • W przypadku przesyłania danych osobowych należy wysyłać pliki zaszyfrowane/spakowane (np. programem 7 zip, winzipem, winrarem) i zahasłowane, gdzie hasło powinno być przesłane do odbiorcy telefonicznie lub SMS.
  • W przypadku zabezpieczenia plików hasłem, obowiązuje minimum 8 znaków: duże i małe litery i cyfry i znaki specjalne, a hasło należy przesłać odrębnym mailem lub inną metodą, np. telefonicznie lub SMS-em.
  • Użytkownicy powinni zwracać szczególną uwagę na poprawność adresu odbiorcy dokumentu.
  • Zaleca się, aby użytkownik podczas przesyłania danych osobowych mailem zawarł w treści prośbę o potwierdzenie otrzymania i zapoznania się z informacją przez adresata.
  • WAŻNE: Nie otwierać załączników od nieznanych nadawców typu .zip, .xlsm, .pdf, .exe w mailach!!!!! Są to zwykle „wirusy”, które infekują komputer oraz często pozostałe komputery w sieci. WYSOKIE RYZYKO UTRATY BEZPOWROTNEJ UTRATY DANYCH.
  • WAŻNE: Nie wolno „klikać” na hiperlinki w mailach, gdyż mogą to być hiperlinki do stron z „wirusami”. Użytkownik „klikając” na taki hiperlink infekuje komputer oraz inne komputery w sieci.
  • Podczas wysyłania maili do wielu adresatów jednocześnie, należy użyć metody „Ukryte do wiadomości – UDW”. Zabronione jest rozsyłanie maili do wielu adresatów z użyciem opcji „Do wiadomości”!
  • Użytkownicy powinni okresowo kasować niepotrzebne maile.
  • Mail służbowy jest przeznaczony wyłącznie do wykonywania obowiązków służbowych.
  • Użytkownicy mają prawo korzystać z poczty mailowej prywatnej tylko i wyłącznie w sytuacji, gdy nie ma możliwości założenia poczty mailowej służbowej.
  • Przy korzystaniu z maila, użytkownicy mają obowiązek przestrzegać prawa własności przemysłowej i prawa autorskiego.
  • Użytkownicy nie mają prawa korzystać z maila w celu rozpowszechniania treści o charakterze obraźliwym, niemoralnym lub niestosownym wobec powszechnie obowiązujących zasad postępowania.

Zarządzenie Nr 09/2020

Dyrektora Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Drobinie

z dnia 16 października 2020 r.

w sprawie  czasowego zawieszenia zajęć w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Drobinie i wprowadzenia trybu mieszanego (hybrydowego)

Na podstawie:

  • Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 11.01.2017 r. poz. 59),
  • Ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2019 r. poz. 1481, 1818 i 2197),
  • § 18 ust. 2a Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1166),
  • Rozporządzenia MEN z dnia 12 sierpnia 2020 w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. z 2020 r. poz. 1389),
  • w porozumieniu z organem prowadzącym,

zarządzam, co następuje:

§ 1.

  1. Zawiesza się na czas nieokreślony, począwszy od dnia 19 października 2020 r., działalność dydaktyczno-wychowawczą ze względu na aktualną sytuację epidemiologiczną.
  2. W okresie czasowego zawieszenia działalności szkoły, nauczanie będzie prowadzone w formie mieszanej (hybrydowej), tj. stacjonarnie oraz z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość za pośrednictwem platformy edukacyjnej G Suite dla szkól i uczelni.

§ 2.

Zarządzenie podlega ogłoszeniu na stronie internetowej  www.zsp.drobin.pl

§ 3.

Harmonogram nauczania hybrydowego stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§ 4.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od dnia 19 października 2020 r.

                                                                               /Marzena Wasielewska-Łopata/

                                                                                      Dyrektor ZSP w Drobinie

Załącznik nr 1 do Zarządzenie Nr 09/2020

Dyrektora Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Drobinie

z dnia 16 października 2020 r.

Harmonogram nauczania hybrydowego w ZSP w Drobinie w okresie od 19.10.2020 r.

  1. Klasy uczestniczą w zajęciach w trybie mieszanym w systemie naprzemiennym tygodniowym.
  2. Począwszy od 19.10.2020 r. do 25.10.2020 r.
  3. w zajęciach stacjonarnych uczestniczą klasy: I TH, III T, IV T,
  4. w zajęciach zdalnych uczestniczą klasy: I TI, IIa T, II b T.
  5. W kolejnym tygodniu klasy uczestniczące w systemie zajęć stacjonarnych, pracują zdalnie, natomiast klasy uczestniczące w zajęciach zdalnych, pracują stacjonarnie.
  6. Klasy II i III branżowej szkoły I stopnia pracują tylko w systemie zajęć stacjonarnych.

/Marzena Wasielewska-Łopata/

                                                                                      Dyrektor ZSP w Drobinie

Skip to content