Zarządzenie dotyczące nauczania w ZSP Drobin
Zarządzenie Nr 08/2020
Dyrektora Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Drobinie
z dnia 16 października 2020 r.
w sprawie sposobu organizacji funkcjonowania szkoły w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania placówek oświatowych wynikających z epidemii COVID-19
W związku ze szczególną sytuacją, spowodowaną epidemią koronawirusa i w związku z tym ograniczeniem funkcjonowania podmiotów systemu oświaty,
Na podstawie:
- Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 11.01.2017 r. poz. 59),
- Ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2019 r. poz. 1481, 1818 i 2197),
- Rozporządzenia MEN z dnia 12 sierpnia 2020 w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. z 2020 r. poz. 1389).
- Statutu Szkoły,
w celu zapewnienie właściwego skutecznego funkcjonowania Szkoły w tym okresie, wprowadzam zasady organizacji i pracy Szkoły i zobowiązuję wszystkich pracowników Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Drobinie do ich przestrzegania.
§1
Organizacja nauczania na odległość tzw. e-learningu/nauczania hybrydowego
- Zobowiązuję wszystkich nauczycieli do pozostawania w ciągłej gotowości do pracy.
- Ustalam następujące formy kontaktu z dyrektorem szkoły:
- kontakt za pomocą e-dziennik Librus,
- kontakt e-mail na adres: zspdrobin@gmail.com,
- kontakt telefoniczny: tel. 24 260 18 51, tel. kom. 789 190 426 lub 513 125 800,
- kontakt za pomocą platformy G Suite.
- Zobowiązuję wszystkich nauczycieli do realizowania podstawy programowej oraz kontaktowania się z uczniami w kresie zdalnego/hybrydowego systemu pracy szkoły za pomocą platformy G Suite oraz dziennika elektronicznego Librus.
- Zobowiązuję do prowadzenia zdalnego/hybrydowego nauczania z wykorzystaniem sal lekcyjnych i sprzętu znajdującego się w szkole lub ze swoich prywatnych domów, pod warunkiem posiadania niezbędnego sprzętu, umożliwiającego bezpieczne prowadzenie zdalnego nauczania, jeśli model hybrydowy nauczania pozwala na taką organizację pracy.
- W przypadku, gdy nauczyciel nie dysponuje odpowiednim sprzętem (komputerem, laptopem z podłączeniem do Internetu), z którego mógłby skorzystać lub nie jest w stanie realizować takiego nauczania w warunkach domowych, dyrektor szkoły (w miarę możliwości) zapewni sprzęt służbowy, dostępny na terenie szkoły.
- Od 19 października 2020 r. zobowiązuję wszystkich nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych, zgodnie z przydzielonym wymiarem godzin, z zastosowaniem narzędzi informatycznych, wcześniej zgłoszonych i zaakceptowanych przez dyrektora szkoły.
- Zalecam, aby zdalne nauczanie miało charakter synchroniczny (zajęcia online w czasie rzeczywistym za pomocą narzędzi umożliwiających połączenie się z uczniami) z zastosowaniem następujących platform i aplikacji edukacyjnych:
- dziennik elektroniczny Librus,
- G Suite.
- W celu zróżnicowania form pracy, zobowiązuję również nauczycieli do pracy z uczniami w sposób asynchroniczny (nauczyciel udostępnia materiały, a uczniowie wykonują zadania w czasie odroczonym). Udostępnianie materiałów realizowane powinno być za pośrednictwem e-dziennika lub platformy G Suite, a w sytuacji braku dostępu do Internetu, z wykorzystaniem telefonów komórkowych ucznia lub rodziców.
- Zobowiązuję wszystkich nauczycieli do dnia 19 października 2020 r. do godziny 12.00, aby określili, na jakich warunkach będą realizować zdalne konsultacje merytoryczne – należy określić dni tygodnia oraz godzinę dostępności nauczyciela oraz narzędzie komunikacji. Zaleca się kontakt za pomocą e-dziennika, platformy G Suite, poczty elektronicznej oraz kontakt telefoniczny.
- Zobowiązuję nauczycieli, aby dostosowali program nauczania do narzędzi, które zamierzają stosować w zdalnym nauczaniu, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości psychofizycznych uczniów.
- Ustalam zasady komunikowania się nauczycieli z rodzicami, które stanowią załącznik nr 1 do zarządzenia i zobowiązuję wszystkich nauczycieli do zapoznania się z tymi zasadami i stosowania ich w kontaktach z rodzicami.
- Określam zasady raportowania realizacji podstawy programowej w zdalnym nauczaniu, które określono w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia. Zobowiązuję nauczycieli do stosowania zapisów szczegółowych załącznika.
§ 2
Obowiązki wychowawców w zakresie e-learningu
- Wychowawca ma obowiązek:
- ustalenia, czy każdy z jego uczniów posiada w domu dostęp do sprzętu komputerowego i do Internetu; przypadku braku dostępu, wychowawca niezwłocznie zawiadamia o tym fakcie dyrektora szkoły w celu ustalenia alternatywnych form kształcenia,
- wskazania sposobu kontaktu (zaleca się platformę G Suite oraz e-dziennik, ale dopuszcza się także wykorzystanie e-maila, komunikatorów społecznościowych, telefonu) ze swoimi wychowankami,
- reagowania na bieżące potrzeby i problemy związane z kształceniem zdalnym, które zgłaszają jego uczniowie lub rodzice,
- wskazania warunków, w jakich uczniowie i rodzice mogą korzystać ze zdalnych konsultacji z wychowawcą klasy.
§ 3
Obowiązki pedagoga w czasie prowadzenia nauczania zdalnego
- W czasie trwania epidemii wsparcie psychologiczne ze strony pedagoga szkolnego ma charakter szczególny i jest absolutnie niezbędne.
- Pedagog szkolny jest dostępny dla uczniów i rodziców zgodnie z wcześniej ustalonym harmonogramem.
- Harmonogram pracy pedagoga zostaje udostępniony uczniom i rodzicom drogą elektroniczną przez dyrektora szkoły.
- Szczegółowe obowiązki pedagoga szkoły określa załącznik nr 3 niniejszego zarządzenia.
§ 4
Zasady współpracy dyrektora z pracownikami administracji
- Pracownicy administracyjni, pozostając w gotowości do pracy, za zgodą dyrektora, pełnią swoje obowiązki służbowe zdalnie.
- Dyrektor szkoły może w dowolnym momencie wezwać pracownika administracji do stawienia się w zakładzie pracy.
- Podstawowymi formami kontaktu pracowników administracyjnych z dyrektorem szkoły są: telefon: 789 190 426, e-mail: zspdrobin@gmail.com
- Pracownik administracyjny jest dostępny w godzinach swojej pracy pod wskazanym przez siebie numerem telefonu i pod wskazanym adresem e-mailowym.
- Pracownik administracyjny na bieżąco zdalnie przekazuje dyrektorowi szkoły informacje dotyczące funkcjonowania szkoły, informując natychmiast o sytuacjach nagłych.
§ 5
Zasady współpracy szkoły z sanepidem
- Dyrektor szkoły na bieżąco śledzi komunikaty na temat COVID-19 nadawane przez Główny Inspektorat Sanitarny i stosuje się do jego zaleceń.
- Dyrektor szkoły wymaga od swoich pracowników bezwzględnego przestrzegania zaleceń GIS.
- W sytuacji wystąpienia zagrożenia zarażenia wirusem COVID-19, dyrektor szkoły niezwłocznie informuje o tym fakcie lokalną stację sanitarno-epidemiologiczną.
- W sytuacji wystąpienia zarażenia wirusem COVID-19 u jednego z pracowników lub uczniów, dyrektor szkoły niezwłocznie informuje o tym fakcie lokalną stację sanitarno-epidemiologiczną.
- Dyrektor szkoły pozostaje w stałym kontakcie z przedstawicielem lokalnej stacji sanitarno-epidemiologiczną w celu bieżącego monitorowania sytuacji związanej z szerzeniem się epidemii COVID-19.
§ 6
Zasady współpracy dyrektora szkoły z organem prowadzącym
- Dyrektor szkoły utrzymuje stały kontakt z przedstawicielami organu prowadzącego w celu bieżącego monitorowania sytuacji, związanej z wdrożeniem zdalnego nauczania.
- Dyrektor szkoły informuje organ prowadzący o problemach oraz trudnościach, wynikających z wdrażania zdalnego nauczania.
- W sytuacji braku możliwości realizacji zdalnego nauczania w stosunku do wybranych uczniów, dyrektor szkoły w porozumieniu z organem prowadzącym ustali alternatywne formy kształcenia.
- W sytuacji wystąpienia problemów w zakresie realizacji zdalnego nauczania, dyrektor szkoły zwraca się z prośbą o wsparcie do organu prowadzącego.
§ 7
Zasady i procedury współpracy z organem nadzoru pedagogicznego
- Dyrektor szkoły utrzymuje kontakt z przedstawicielami organu sprawującego nadzór pedagogiczny, zwłaszcza w zakresie monitorowania przyjętych sposobów kształcenia na odległość oraz stopnia obciążenia uczniów realizacją zleconych zadań.
- Dyrektor szkoły informuje organ sprawujący nadzór pedagogiczny o problemach oraz trudnościach, wynikających z wdrażania zdalnego nauczania.
§ 8
Warunki i sposób przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego, egzaminu poprawkowego, egzaminu semestralnego i sprawdzianu wiadomości i umiejętności oraz warunki
i sposób ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, w przypadku wniesienia zastrzeżenia do trybu ustalenia tej oceny
- Egzaminy klasyfikacyjne, poprawkowe, egzaminy semestralne przeprowadza się w sytuacjach określonych w dotychczas obowiązujących aktach prawnych (art. 44k ust.1 ustawy o systemie oświaty).
- Szczegółowe zasady przeprowadzania egzaminów klasyfikacyjnych, poprawkowych i semestralnych w czasie trwania epidemii określa załącznik nr 4.
§ 9
Zasady i sposób dokumentowania realizacji zadań szkoły/placówki
- Nauczyciele prowadzą dokumentację procesu nauczania zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Szczegółowe sposoby prowadzenia dokumentacji szkolnej zostały opisane w załączniku nr 2.
§ 10
Zasady prowadzenia konsultacji z uczniem i jego rodzicami oraz sposób przekazywania im informacji o formie i terminach tych konsultacji
- Szkoła w ramach nauczania zdalnego organizuje dla uczniów i ich rodziców konsultacje z nauczycielami i pedagogiem.
- Konsultacje mogą odbywać się online w czasie rzeczywistym lub w czasie odroczonym: na zasadzie kontaktu mailowego, przez dziennik elektroniczny, telefonicznie lub poprzez np. komunikatory społecznościowe.
- O formie oraz czasie konsultacji decyduje nauczyciel oraz pedagog, informując wcześniej o tym fakcie dyrektora szkoły.
- Harmonogram konsultacji zostaje udostępniony uczniom i rodzicom poprzez e-dziennik.
§11
Procedury wprowadzania modyfikacji do szkolnego zestawu programów nauczania
- Zarządzam wdrożenie procedur wprowadzania modyfikacji do szkolnego zestawu programów nauczania.
- Szczegółowe procedury określa załącznik nr 5.
§12
Procedury wprowadzania modyfikacji programów nauczania dla zawodu w celu ich dostosowania do możliwości realizacji za pomocą technik kształcenia na odległość
- Zarządzam wdrożenie procedur wprowadzania modyfikacji programów nauczania dla zawodu w celu ich dostosowania do możliwości realizacji za pomocą technik kształcenia na odległość.
- Szczegółowe procedury określa załącznik nr 6.
§13
Procedury określania efektów kształcenia praktycznego, które mogą być realizowane
z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu kształcenia
- Nauczycielski zespół przedmiotów zawodowych, złożony m.in. z nauczycieli praktycznej nauki zawodu definiuje efekty kształcenia praktycznego, które mogą być realizowane efektywnie w formie kształcenia na odległość.
- Przewodniczący zespołu jest odpowiedzialny za organizację pracy zespołu i jest osobą odpowiedzialną za kontakt z dyrektorem szkoły.
- Nauczyciele poszczególnych zajęć praktycznych dokonują analizy podstawy programowej i programów nauczania pod kątem określenia tych efektów kształcenia, które mogą być realizowane z wykorzystaniem narzędzi zdalnego nauczania.
- Nauczyciele przekazują informację o wybranych efektach kształcenia przewodniczącemu, który przygotowuje raport o efektach kształcenia zajęć praktycznych, które mogą być realizowane w formie online.
- Informacja stanowi rekomendację do zmian w programach nauczania oraz zmian w odniesieniu do organizacji zajęć w latach następnych.
- Praca zespołu odbywa się w sposób zdalny a za jej organizację odpowiada przewodniczący zespołu.
§14
Zasady realizacji kształcenia na odległość w odniesieniu do kształcenia w formach pozaszkolnych, w tym w formie turnusu doskonalenia teoretycznego
młodocianych pracowników
- Dyrektor/kierownik CKZ powołuje zespół nauczycieli prowadzących zajęcia w turnusach doskonalenia teoretycznego młodocianych pracowników w celu opracowania procedur realizacji kształcenia na odległość.
- Zespół wybiera spośród członków zespołu przewodniczącego odpowiedzialnego za organizację pracy zespołu.
- Zespół pracuje w sposób zdalny.
- Nauczyciele poszczególnych przedmiotów określają treści, które mogą być realizowane w formie kształcenia na odległość, treści te dotyczą zarówno przedmiotów teoretycznych jak również zajęć praktycznych – treści te mogą również dotyczyć materiału przewidzianego do realizacji w klasach programowo wyższych.
- Informację dotyczącą treści nauczyciele przesyłają do przewodniczącego, który ujmuje te treści w programy nauczania dla poszczególnych kursów.
- Realizacja kształcenia na odległość i sposób oceniania zastosowany dla form pozaszkolnych jest zgodny z zasadami realizacji tego kształcenia w szkołach dziennych.
- Narzędzia zastosowane do kształcenia na odległość powinny być dostosowane do możliwości i warunków uczniów i słuchaczy.
§ 15
Zasady monitorowania postępów uczniów, sposób weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów, oraz sposób i zasady informowania uczniów lub rodziców o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych przez niego ocenach
- Nauczyciele mają obowiązek monitorowania postępów w nauce zdalnej/hybrydowej uczniów.
- Nauczyciele mają obowiązek informowania uczniów i ich rodziców/opiekunów prawnych o osiąganych postępach i ocenach w trakcie nauczania zdalnego/hybrydowego.
- Szczegółowe warunki weryfikowania wiedzy, informowania o postępach oraz otrzymanych ocenach znajdują się w załączniku nr 7.
§ 16
Zasady i sposoby oceniania w zdalnym nauczaniu
- W trakcie realizacji nauczania zdalnego/hybrydowego obowiązują przepisy dotyczące oceniania, określone w Statucie Szkoły.
- Szczegółowe warunki oceniania, wynikające ze specyfiki nauczania na odległość, zostały określone w załączniku nr 8.
§ 17
Zasady pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym: posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
- W szkole organizuje się zdalne/hybrydowe nauczanie dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Szczegółowe warunki organizacji zdalnego/hybrydowego nauczania dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego zawiera załącznik nr 9.
§ 18
Zasady bezpiecznego korzystania z narzędzi informatycznych i zasobów w Internecie
- Na czas wprowadzenia zdalnego/hybrydowego nauczania wprowadza się szczegółowe warunki korzystania z narzędzi informatycznych i zasobów w Internecie.
- Do przestrzegania tych zasad zobowiązuje się wszystkich pracowników szkoły.
- Szczegółowe warunki i zasady korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych określono w załączniku nr 10.
§ 19
Obowiązki i zasady dotyczące zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania COVID-19, obowiązujące na terenie szkoły
- Za bezpieczeństwo na terenie szkoły w czasie epidemii odpowiedzialny jest dyrektor szkoły.
- Nauczyciele zdalnie oraz podczas zajęć stacjonarnych w okresie trybu hybrydowego przekazują uczniom informacje na temat przestrzegania podstawowych zasad higieny, w tym np. częstego mycia rąk z użyciem ciepłej wody i mydła oraz ochrony podczas kaszlu i kichania.
- W szkole i na stronie internetowej szkoły opublikowano w widocznym miejscu instrukcję dotyczącą mycia rąk oraz inne zasady dotyczące higieny osobistej.
- Dyrektor szkoły ustala organizację pracy w taki sposób, aby maksymalnie ograniczyć niebezpieczeństwo zakażenia się wirusem (praca zdalna, praca w cyklu okresowym, nauczanie hybrydowe, zastosowanie systemu dyżurów).
- Pracownicy szkoły przychodzą do pracy tylko i wyłącznie na wezwanie dyrektora szkoły lub zgodnie z określonym i przekazanym harmonogramem dyżurów.
- W szkole do odwołania nie organizuje się żadnych wycieczek krajowych i zagranicznych.
- Na terenie szkoły bezwzględnie obowiązują zalecenia służb sanitarno-epidemiologicznych.
- Pracownicy szkoły oraz osoby przebywające na jej terenie podporządkowują się i współdziałają ze wszystkimi służbami zaangażowanymi w zapobieganie, przeciwdziałanie i zwalczanie COVID-19.
- Szczegółowe zalecenia GIS obowiązujące od 20 marca 2020r.:
- zachować bezpieczną odległość od rozmówcy (1 – 1,5 metra), promować zatwierdzanie spraw przez Internet,
- promować regularne i dokładne mycie rąk przez osoby przebywające w miejscach użyteczności publicznej: wodą z mydłem lub zdezynfekowanie dłoni środkiem na bazie alkoholu (min. 60%),
- upewnić się, że osoby przebywające na terenie szkoły/placówki mają dostęp do miejsc, w których mogą myć ręce mydłem i wodą,
- umieścić dozowniki z płynem odkażającym w widocznych miejscach, w miejscu pracy i upewnić się, że dozowniki te są regularnie napełniane,
- wywiesić w widocznym miejscu informacje jak skutecznie myć ręce (grafika),
- zwrócić szczególną uwagę na rekomendacje, aby podczas pracy czy wizyty w miejscu publicznym NIE dotykać dłońmi okolic twarzy, zwłaszcza ust, nosa i oczu, a także przestrzegać higieny kaszlu i oddychania,
- zapewnienie, aby miejsca pracy były czyste i higieniczne:
– powierzchnie dotykowe, w tym biurka, lady i stoły, klamki, włączniki światła, poręcze i inne przedmioty (np. telefony, klawiatury) muszą być regularnie wycierane środkiem dezynfekującym lub przecierane wodą z detergentem,
– wszystkie obszary często używane, takie jak toalety, pomieszczenia wspólne, powinny być regularnie i starannie sprzątane, z użyciem wody z detergentem.
- Wszelkie informacje dotyczące postępowania w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem można uzyskać na infolinii Narodowego Funduszu Zdrowia: 800 190 590.
- W przypadku złego samopoczucia, typowych objawów dla zakażenia koronawirusem, lub wszelkich wątpliwości związanych z postępowaniem w stanie epidemii, można również skontaktować się z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną w Płocku pod nr tel. 24 367 26 01 lub bezpośrednio z pracownikiem tej stacji.
Adresy stron z których czerpiemy informację:
www. zsp.drobin.pl
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania
Drobin, dn. 16 października 2020 r. /Marzena Wasielewska-Łopata/
podpis dyrektora szkoły
Wykaz załączników:
- Załącznik nr 1 Zasady komunikowania się nauczycieli z rodzicami.
- Załącznik nr 2 Zasady prowadzenia dokumentacji szkolnej w czasie trwania nauczania zdalnego/hybrydowego oraz zasady raportowania.
- Załącznik nr 3 Obowiązki pedagoga szkolnego w czasie trwania nauczania zdalnego/hybrydowego.
- Załącznik nr 4 Procedury określające warunki i sposób przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego, egzaminu poprawkowego, egzaminu semestralnego i sprawdzianu wiadomości i umiejętności oraz warunki i sposób ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, w przypadku wniesienia zastrzeżenia do trybu ustalenia tej oceny w okresie ograniczania funkcjonowania jednostek systemu oświaty.
- Załącznik nr 5 Procedury wprowadzania modyfikacji do szkolnego zestawu programów nauczania.
- Załącznik nr 6 Procedury wprowadzania modyfikacji programów nauczania dla zawodu w celu ich dostosowania do możliwości realizacji za pomocą technik kształcenia na odległość.
- Załącznik nr 7 Szczegółowe warunki weryfikowania wiedzy, informowania o postępach oraz otrzymanych ocenach.
- Załącznik nr 8 Szczegółowe warunki oceniania, wynikające ze specyfiki nauczania na odległość.
- Załącznik nr 9 Szczegółowe warunki organizacji zdalnego/hybrydowego nauczania dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Załącznik nr 10 Szczegółowe warunki i zasady korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Załącznik nr 1
Zasady komunikowania się nauczycieli z rodzicami
- Nauczyciele są zobowiązani do utrzymywania stałego kontaktu z rodzicami.
- Kontakty nauczycieli z rodzicami powinny odbywać się z wykorzystaniem następujących narzędzi:
- e-dziennika,
- platformy G Suite z wykorzystaniem kont uczniowskich,
- poczty elektronicznej,
- telefonów komórkowych i stacjonarnych
- komunikatorów takich jak Messenger (po wcześniejszym uzgodnieniu).
- Kontaktując się z rodzicami, należy określić i podać do ich wiadomości sposoby oraz czas, kiedy nauczyciel jest dostępny dla rodziców.
Załącznik nr 2
Zasady prowadzenia dokumentacji szkolnej w czasie trwania nauczania zdalnego oraz zasady raportowania
- Nauczyciele prowadzą dokumentację procesu nauczania zgodnie z obowiązującymi przepisami:
- dokumenty w wersji papierowej, dostępne tylko i wyłącznie na terenie szkoły, są uzupełniane na bieżąco podczas pracy szkoły w systemie hybrydowym lub – w przypadku pracy zdalnej szkoły – zostaną uzupełnione po odwieszeniu zajęć stacjonarnych,
- jeśli nauczyciel pracujący zdalnie nie posiada dostępu do papierowej dokumentacji, ma on obowiązek prowadzenia własnej wewnętrznej dokumentacji, na podstawie której dokona wpisów do dokumentacji właściwej po powrocie do szkoły,
- dzienniki elektroniczne są uzupełniane na bieżąco każdego dnia,
- inne dokumenty, np. notatki służbowe, protokoły mogą być tworzone zdalnie i przesyłane drogą elektroniczną.
- Nauczyciele mają obowiązek na bieżąco odnotowywać w dzienniku elektronicznym potwierdzenie realizacji zajęć wraz z zaznaczoną frekwencją. Nieodzowne jest wskazanie zakresu treści nauczania z podstawy programowej.
- Raz w tygodniu, począwszy od 19 października 2020 r., każdy nauczyciel jest zobowiązany przesyłać drogą elektroniczną na adres zspdrobin@gmail.com pisemny raport, który powinien zawierać odpowiedzi na pytania, dotyczące wszelkich trudności w realizacji podstawy programowej podczas pracy zdalnej (zgodnie z zamieszczonym wzorem).
Imię i nazwisko nauczyciela: ……………………………………….
Nauczany przedmiot/przedmioty: …………………………………………
Data sporządzenia raportu:…………………………………………
Lp. | Pytanie ankietowe | Odpowiedź nauczyciela | Uwagi spostrzeżenia nauczyciela |
1. | Czy treści programowe przewidziane do realizacji w tym tygodniu zostały zrealizowane? | ||
2. | Jakie trudności wystąpiły przy ich realizacji (organizacyjne, techniczne, inne) | ||
3. | Czy praca uczniów została oceniona zgodnie z przyjętymi zasadami? | ||
4. | Czy stopień przyswojenia wiedzy przez uczniów jest satysfakcjonujący? | ||
5. | Uczniowie, którzy byli nieobecni podczas zajęć zdalnych (imię, nazwisko, powód nieobecności) |
Załącznik nr 3
Obowiązki pedagoga szkolnego w trakcie prowadzenia nauczania zdalnego
- Pedagog szkolny ma obowiązek:
- ustalenia form i czasu kontaktu z uczniami i rodzicami i poinformowania o tym fakcie dyrektora szkoły, w tym ustalenia godzin dyżuru telefonicznego dla uczniów i rodziców,
- organizowania konsultacji online,
- świadczenia zdalnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej w trakcie trwania sytuacji kryzysowej, w szczególności:
- otoczenia opieką uczniów i rodziców, u których stwierdzono nasilenie występowania reakcji stresowych, lękowych w związku z epidemią koronawirusa,
- inicjowanie i prowadzenie działań interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych,
- minimalizowanie negatywnych skutków zachowań uczniów, pojawiających się w wyniku wdrażania nauczania zdalnego,
- otoczenia opieką i udzielanie wsparcia uczniom, którzy mają trudności z adaptacją do nauczania zdalnego,
- udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do nauczania zdalnego,
- wspomagania nauczycieli w diagnozowaniu możliwości psychofizycznych uczniów w kontekście nauczania zdalnego.
Załącznik nr 4
Procedury określające warunki i sposób przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego, egzaminu poprawkowego, egzaminu semestralnego i sprawdzianu wiadomości i umiejętności oraz warunki i sposób ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania w przypadku wniesienia zastrzeżenia do trybu ustalenia tej oceny w okresie ograniczania funkcjonowania jednostek systemu oświaty
1. Egzamin klasyfikacyjny przeprowadza się na wniosek rodzica lub ucznia pełnoletniego – wniosek powinien być przesłany drogą e-mailową na skrzynkę podawczą szkoły:
adres e-mail: zspdrobin@gmail.com
2. Dyrektor szkoły w korespondencji e-mailowej uzgadnia datę i godzinę egzaminu klasyfikacyjnego i potwierdza fakt przyjęcia terminu do wiadomości rodziców ucznia lub ucznia pełnoletniego.
3. Nauczyciel przygotowuje informację na temat zakresu podstawy programowej, jakiej dotyczy egzamin i przesyła drogą elektroniczną rodzicom/uczniowi.
4. Korespondencja odbywa się za pośrednictwem służbowych skrzynek elektronicznych szkoły/nauczyciela na adres wskazany i potwierdzony przez rodzica, ucznia.
5. Egzamin przeprowadzany jest za pomocą narzędzi do e-learningu, pozwalających na potwierdzenie samodzielności pracy ucznia – metodą pracy synchronicznej.
6. Egzamin ma formę zadań udostępnionych na platformie e-learningowej lub za pomocą innego narzędzia zdalnego np.: Learning Apps.
7. W przypadku uczniów nieposiadających narzędzi informatycznych i dostępu do sieci, w sytuacjach szczególnych egzamin przeprowadzony może być w formie zadań drukowanych i przesłanych drogą pocztową lub może odbyć się na terenie szkoły, po wcześniejszym ustaleniu wszelkich środków bezpieczeństwa i z zachowaniem zasad określonych w niniejszym zarządzeniu.
8. W przypadku braku możliwości przystąpienia do egzaminu ze względu na stan zdrowia, uczeń informuje o tym dyrektora szkoły, przesyłając skan zaświadczenia lekarskiego pod wskazany adres mailowy.
9. Dyrektor szkoły uzgadnia dodatkowy termin egzaminu, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
10. Zadania rozwiązywane elektronicznie drukuje się i stanowią one załącznik do arkusza ocen ucznia, jak również podlegają archiwizacji elektronicznej.
11. Procedury przeprowadzania egzaminów poprawkowych są analogiczne do egzaminu klasyfikacyjnego.
12. W przypadku zastrzeżenia rodziców lub ucznia, co do zgodności z prawem i procedurą wystawiania oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych lub oceny klasyfikacyjnej z zachowania, rodzic lub uczeń na prawo w ciągu dwóch dni od klasyfikacji w formie elektronicznej – e-mailowej zgłosić swoje zastrzeżenia.
13. Dyrektor sprawdza czy ocena została wystawione zgodnie z prawem – trybem ustalania oceny, a w przypadku stwierdzenia naruszeń formalnych, powołuje komisję do przeprowadzenia w formie e-learningowej sprawdzianu w celu ustalenia właściwej oceny z zajęć edukacyjnych.
14. W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń co do oceny z zachowania, powołana komisja ustala właściwą ocenę klasyfikacyjną z zachowania.
Załącznik nr 5
Procedury wprowadzania modyfikacji do szkolnego zestawu programów nauczania
- Nauczyciele poszczególnych przedmiotów, zajęć edukacyjnych przeprowadzają przegląd treści nauczania pod kątem możliwości ich efektywnej realizacji w formie nauczania na odległość.
- Dyrektor powołuje koordynatora odpowiedzialnego za proces modyfikacji programów, zadaniem którego jest koordynacja wszystkich działań, zmierzających do dostosowania programów nauczania do możliwości ich realizacji w formie nauczania zdalnego.
- Nauczyciele przekazują koordynatorowi informację, jakie treści nauczania należy przesunąć do realizacji w późniejszym terminie, a jakie mogą być realizowane w formie pracy zdalnej z uczniami.
- Koordynator dokonuje korekt w oparciu o te informacje w istniejących programach nauczania i przekazuje je elektronicznie do zatwierdzenia przez dyrektora.
- Dyrektor zatwierdza zmienione programy nauczania i udostępnia je na stronie internetowej szkoły do realizacji.
- Nauczyciele, przygotowując informacje na temat treści nauczania, pracują w systemie pracy na odległość.
Załącznik nr 6
Procedury wprowadzania modyfikacji programów nauczania dla zawodu w celu ich dostosowania do możliwości realizacji za pomocą technik kształcenia na odległość
- Nauczyciele poszczególnych przedmiotów i zajęć, w tym zajęć praktycznych, przeprowadzają przegląd treści nauczania pod kątem możliwości ich efektywnej realizacji w formie nauczania na odległość, dotyczy to również zajęć praktycznych.
- Zespół przedmiotów zawodowych, pod kierunkiem przewodniczącego, koordynuje modyfikację programów nauczania.
- Zespół zobowiązany jest do współpracy w formie zdalnej.
- Zadaniem zespołu jest koordynacja wszystkich działań zmierzających do dostosowania programów nauczania do możliwości ich realizacji w formie nauczania zdalnego.
- Nauczyciele poszczególnych zajęć edukacyjnych, w tym zajęć praktycznych, przekazują przewodniczącemu informację, jakie treści nauczania należy przesunąć do realizacji w późniejszym terminie, a jakie mogą być realizowane w formie pracy zdalnej z uczniami.
- Zespół dokonuje korekt w oparciu o te informacje w istniejących programach nauczania i przekazuje je w formie elektronicznej do zatwierdzenia przez dyrektora.
- Dyrektor zatwierdza zmienione programy nauczania i udostępnia je na stronie internetowej szkoły.
- Zespół pracuje, wykorzystując narzędzia pracy zdalnej, a za organizację pracy w tej formie odpowiada przewodniczący zespołu.
Załącznik nr 7
Szczegółowe warunki weryfikowania wiedzy, informowania o postępach
oraz otrzymanych ocenach
- Postępy uczniów są monitorowane na podstawie bieżących osiągnięć w pracy zdalnej (nauczanie w czasie rzeczywistym) lub na podstawie wykonanych, m.in.: ćwiczeń, prac, quizów, projektów, zadań w czasie odroczonym (nauczanie w czasie odroczonym).
- Nauczyciel może wymagać od uczniów wykonania określonych poleceń, zadań, prac, projektów umieszczonych w Internecie, np. na zintegrowanych platformach edukacyjnych lub poprosić o samodzielne wykonanie pracy w domu i udokumentowanie jej, np. w postaci zdjęcia przesłanego drogą mailową.
- Zdalne nauczanie nie może polegać tylko i wyłącznie na wskazywaniu i/lub przesyłaniu zakresu materiału do samodzielnego opracowania przez ucznia.
- Nauczyciel ma obowiązek wytłumaczyć, omówić i przećwiczyć z uczniami nowe treści podstawy programowej. Uczeń ma prawo skorzystać z konsultacji, porad i wskazówek nauczyciela do wykonania zadania w formach i czasie, określonych wcześniej przez nauczyciela.
- Nauczyciel informuje ucznia o postępach w nauce i otrzymanych ocenach podczas bieżącej pracy z dzieckiem lub po jej zakończeniu, w sposób wcześniej ustalony przez nauczyciela (np. poprzez e-dziennik).
- Nauczyciel informuje rodzica o postępach w nauce dziecka i otrzymanych przez niego ocenach w sposób wcześniej ustalony przez nauczyciela (np. poprzez e-mail, e-dziennik).
- Nauczyciel na bieżąco informuje rodzica o pojawiających się trudnościach w opanowaniu przez ucznia wiedzy i umiejętności, wynikających ze specyfiki nauczania na odległość (np. poprzez e-mail, e-dziennik).
Załącznik nr 8
Szczegółowe warunki oceniania wynikające ze specyfiki nauczania na odległość
- Podczas oceniania pracy zdalnej uczniów, nauczyciele uwzględniają ich możliwości psychofizyczne do rozwiązywania określonych zadań w wersji elektronicznej.
- Na ocenę osiągnięć ucznia z danego przedmiotu nie mogą mieć wpływu czynniki związane z ograniczonym dostępem do sprzętu komputerowego i do Internetu.
- Jeśli uczeń nie jest w stanie wykonać poleceń nauczyciela w systemie nauczania zdalnego ze względu na ograniczony dostęp do sprzętu komputerowego i do Internetu, nauczyciel ma umożliwić mu wykonanie tych zadań w alternatywny sposób.
- Jeśli uczeń nie jest w stanie wykonać poleceń nauczyciela w systemie nauczania zdalnego ze względu na swoje ograniczone możliwości psychofizyczne, nauczyciel ma umożliwić mu wykonanie tych zadań w alternatywny sposób.
- Na ocenę osiągnięć ucznia z danego przedmiotu nie może mieć wpływu poziom jego kompetencji cyfrowych. Nauczyciel ma obowiązek wziąć pod uwagę zróżnicowany poziom umiejętności obsługi narzędzi informatycznych i dostosować poziom trudności wybranego zadania oraz czas jego wykonania do możliwości psychofizycznych ucznia.
- W czasie pracy zdalnej nauczyciele wystawiają oceny bieżące za wykonywane zadania, w szczególności za: quizy, rebusy, ćwiczenia, projekty, wypracowania, notatki, prezentacje i inne formy.
- Nauczyciele w pracy zdalnej mogą organizować kartkówki, testy, sprawdziany, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości samodzielnego wykonania pracy przez ucznia.
- Nauczyciele w pracy zdalnej mają obowiązek udzielenia dokładnych wskazówek technicznych, jak zadanie z wykorzystaniem narzędzi informatycznych powinno zostać wykonane.
- Nauczyciele w pracy zdalnej wskazują dokładny czas i ostateczny termin wykonania zadania, określając jednocześnie warunki ewentualnej poprawy, jeśli zadanie nie zostało wykonane w sposób prawidłowy lub zawiera błędy.
Załącznik nr 9
- Dyrektor szkoły powołuje zespół nauczycieli odpowiedzialnych za organizację zajęć dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Do zespołu należą nauczyciele uczący w danej klasie, pedagog oraz doradca zawodowy.
- Zespołem kieruje przewodniczący – pedagog szkolny, który będzie odpowiedzialny za zdalny kontakt z dyrektorem szkoły.
- Zespół analizuje dotychczasowe programy nauczania dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego i dostosowuje je w taki sposób, aby móc je zrealizować w sposób zdalny.
- Podstawą modyfikacji programów powinny stać się możliwości psychofizyczne uczniów do podjęcia nauki zdalnej. Szczególną uwagę należy zwrócić na zalecenia i dostosowania wynikające z dokumentacji, stworzonej w ramach udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom.
- Jeśli uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi lub uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego nie jest w stanie zrealizować programu w sposób zdalny, należy wskazać alternatywną formę realizacji zajęć.
- Przewodniczący zespołu sporządza raport na temat modyfikacji programów i dostosowania narzędzi informatycznych do możliwości psychofizycznych uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego i przekazuje go drogą elektroniczną dyrektorowi szkoły.
- Dopuszcza się taką możliwość modyfikacji programów nauczania w/w uczniów, aby niektóre treści, niedające się zrealizować w sposób zdalny, przesunąć w czasie do momentu, w którym uczniowie wrócą do szkoły.
- Dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego organizuje się zdalne konsultacje.
- Konsultacje mogą odbywać się online w czasie rzeczywistym lub w czasie odroczonym: na zasadzie kontaktu mailowego i/lub poprzez e-dziennik lub platformę G Suite.
- O formie oraz czasie konsultacji decyduje nauczyciel lub specjalista, informując wcześniej o tym fakcie dyrektora szkoły.
- Harmonogram konsultacji zostaje udostępniony uczniom i rodzicom poprzez e-dziennik.
Załącznik nr 10
Szczegółowe warunki i zasady korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych
- Każdy pracownik szkoły, korzystający ze służbowego sprzętu IT, zobowiązany jest do jego zabezpieczenia przed zniszczeniem lub uszkodzeniem. Za sprzęt IT przyjmuje się: komputery stacjonarne, monitory, drukarki, skanery, ksera, laptopy, służbowe tablety i smartfony.
- Pracownik jest zobowiązany zgłosić dyrektorowi szkoły zagubienie, utratę lub zniszczenie powierzonego mu sprzętu IT.
- Samowolne instalowanie otwieranie (demontaż) sprzętu IT, instalowanie dodatkowych urządzeń (np. twardych dysków, pamięci) lub podłączanie jakichkolwiek niezatwierdzonych urządzeń do systemu informatycznego jest zabronione.
- Przed czasowym opuszczeniem stanowiska pracy, pracownik szkoły zobowiązany jest wywołać blokowany hasłem wygaszacz ekranu (WINDOWS + L) lub wylogować się z systemu bądź z programu.
- Po zakończeniu pracy, pracownik szkoły zobowiązany jest:
- wylogować się z systemu informatycznego, a jeśli to wymagane – wyłączyć sprzęt komputerowy,
- zabezpieczyć stanowisko pracy, w szczególności wszelkie nośniki magnetyczne i optyczne, na których znajdują się dane osobowe.
- Pracownik jest zobowiązany do usuwania plików z nośników/dysków, do których mają dostęp inni użytkownicy, nieupoważnieni do dostępu do takich plików (np. podczas współużytkownania komputerów).
- Pracownicy szkoły, użytkujący służbowe komputery przenośne, na których znajdują się dane osobowe lub z dostępem do danych osobowych przez Internet, zobowiązani są do stosowania zasad bezpieczeństwa określonych w polityce ochrony danych osobowych.
- W trakcie nauczania zdalnego, w sytuacji, gdy nauczyciele korzystają ze swojego prywatnego sprzętu komputerowego, ponoszą odpowiedzialność za bezpieczeństwo danych osobowych uczniów, rodziców, innych nauczycieli oraz pracowników szkoły, które gromadzą i są zobowiązani do przestrzegania procedur, określonych w polityce ochrony danych osobowych.
- Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za prywatny sprzęt komputerowy.
Zarządzanie uprawnieniami – procedura rozpoczęcia, zawieszenia i zakończenia pracy zdalnej
- Każdy nauczyciel i każdy uczeń – zwany dalej użytkownikiem (np. komputera stacjonarnego, laptopa, tabletu, dysku sieciowego, programów w których pracuje, poczty elektronicznej) musi posiadać swój własny indywidualny identyfikator (login) do logowania się.
- Tworzenie kont użytkowników wraz z uprawnieniami (np. komputera stacjonarnego, laptopa, dysku sieciowego, programów w których użytkownik pracuje, poczty elektronicznej) odbywa się na polecenie nauczyciela uczącego i powinno opierać się na zasadzie pseudonimizacji (używanie np. inicjałów zamiast pełnego imienia i nazwiska)
- Każdy użytkownik musi posiadać indywidualny identyfikator. Zabronione jest umożliwianie innym osobom pracy na koncie innego użytkownika.
- Zabrania się pracy wielu użytkowników na wspólnym koncie.
- Użytkownik (np. komputera stacjonarnego, laptopa, dysku sieciowego, programów w których użytkownik pracuje, poczty elektronicznej) rozpoczyna pracę z użyciem identyfikatora i hasła.
- Użytkownik jest zobowiązany do powiadomienia nauczyciela o próbach logowania się do systemu osoby nieupoważnionej, jeśli system to sygnalizuje.
- Przed czasowym opuszczeniem stanowiska pracy, użytkownik zobowiązany jest wywołać blokowany hasłem wygaszacz ekranu lub wylogować się z systemu.
- Po zakończeniu pracy, użytkownik zobowiązany jest:
- wylogować się z systemu informatycznego, a następnie wyłączyć sprzęt komputerowy,
- zabezpieczyć stanowisko pracy, w szczególności wszelką dokumentację oraz nośniki magnetyczne i optyczne, na których znajdują się dane osobowe.
- Hasła powinny składać się z 8 znaków.
- Hasła powinny zawierać duże litery + małe litery + cyfry + znaki specjalne.
- Hasła nie mogą być łatwe do odgadnięcia. Nie powinny być powszechnie używanymi słowami. W szczególności nie należy jako haseł wykorzystywać: dat, imion i nazwisk osób bliskich, imion zwierząt, popularnych dat, popularnych słów, typowych zestawów: 123456, qwerty, itd.
- Hasła nie powinny być ujawnianie innym osobom. Nie należy zapisywać haseł na kartkach i w notesach, nie naklejać na monitorze komputera, nie trzymać pod klawiaturą lub w szufladzie.
- W przypadku ujawnienia hasła – należy natychmiast je zmienić.
- Hasła powinny być zmieniane co 30 dni.
- Jeżeli system nie wymusza zmiany haseł, użytkownik zobowiązany jest do samodzielnej zmiany hasła.
- Użytkownik systemu w trakcie pracy w aplikacji może zmienić swoje hasło.
- Użytkownik zobowiązuje się do zachowania hasła w poufności, nawet po utracie przez nie ważności.
- Zabrania się stosowania tego samego hasła jako zabezpieczenia w dostępie do różnych systemów.
- Nie powinno się też stosować haseł, w których któryś z członów stanowi imię, nazwę lub numer miesiąca lub inny możliwy do odgadnięcia klucz.
Bezpieczne korzystanie z Internetu
- W trakcie nauczania zdalnego nauczyciel powinien stale przypominać uczniom o zasadach bezpiecznego korzystania z sieci, szczególną uwagę zwracając na uczniów kl. I-III oraz uczniów niepełnosprawnych.
- Zabrania się zgrywania na dysk twardy komputera służbowego oraz uruchamia jakichkolwiek programów nielegalnych oraz plików pobranych z niewiadomego źródła.
- Zabrania się wchodzenia na strony, na których prezentowane są informacje o charakterze przestępczym, hackerskim, pornograficznym, lub innym zakazanym przez prawo (na większości stron tego typu jest zainstalowane szkodliwe oprogramowanie infekujące w sposób automatyczny system operacyjny komputera szkodliwym oprogramowaniem).
- Nie należy w opcjach przeglądarki internetowej włączać opcji autouzupełniania formularzy i zapamiętywania haseł.
- W przypadku korzystania z szyfrowanego połączenia przez przeglądarkę, należy zwracać uwagę na pojawienie się odpowiedniej ikonki (kłódka) oraz adresu www rozpoczynającego się frazą ”https:”. Dla pewności należy „kliknąć” na ikonkę kłódki i sprawdzić, czy właścicielem certyfikatu jest wiarygodny właściciel.
- Należy zachować szczególną ostrożność w przypadku podejrzanego żądania lub prośby zalogowania się na stronę (np. na stronę banku, portalu społecznościowego, e-sklepu, poczty mailowej) lub podania naszych loginów i haseł, PIN-ów, numerów kart płatniczych przez Internet. Szczególnie tyczy się to żądania podania takich informacji przez rzekomy bank.
Zasady korzystania z poczty elektronicznej
- W przypadku zdalnego nauczania nauczyciele oraz pracownicy szkoły powinni korzystać z platformy G Suite lub ze służbowej poczty mailowej.
- W przypadku przesyłania danych osobowych należy wysyłać pliki zaszyfrowane/spakowane (np. programem 7 zip, winzipem, winrarem) i zahasłowane, gdzie hasło powinno być przesłane do odbiorcy telefonicznie lub SMS.
- W przypadku zabezpieczenia plików hasłem, obowiązuje minimum 8 znaków: duże i małe litery i cyfry i znaki specjalne, a hasło należy przesłać odrębnym mailem lub inną metodą, np. telefonicznie lub SMS-em.
- Użytkownicy powinni zwracać szczególną uwagę na poprawność adresu odbiorcy dokumentu.
- Zaleca się, aby użytkownik podczas przesyłania danych osobowych mailem zawarł w treści prośbę o potwierdzenie otrzymania i zapoznania się z informacją przez adresata.
- WAŻNE: Nie otwierać załączników od nieznanych nadawców typu .zip, .xlsm, .pdf, .exe w mailach!!!!! Są to zwykle „wirusy”, które infekują komputer oraz często pozostałe komputery w sieci. WYSOKIE RYZYKO UTRATY BEZPOWROTNEJ UTRATY DANYCH.
- WAŻNE: Nie wolno „klikać” na hiperlinki w mailach, gdyż mogą to być hiperlinki do stron z „wirusami”. Użytkownik „klikając” na taki hiperlink infekuje komputer oraz inne komputery w sieci.
- Podczas wysyłania maili do wielu adresatów jednocześnie, należy użyć metody „Ukryte do wiadomości – UDW”. Zabronione jest rozsyłanie maili do wielu adresatów z użyciem opcji „Do wiadomości”!
- Użytkownicy powinni okresowo kasować niepotrzebne maile.
- Mail służbowy jest przeznaczony wyłącznie do wykonywania obowiązków służbowych.
- Użytkownicy mają prawo korzystać z poczty mailowej prywatnej tylko i wyłącznie w sytuacji, gdy nie ma możliwości założenia poczty mailowej służbowej.
- Przy korzystaniu z maila, użytkownicy mają obowiązek przestrzegać prawa własności przemysłowej i prawa autorskiego.
- Użytkownicy nie mają prawa korzystać z maila w celu rozpowszechniania treści o charakterze obraźliwym, niemoralnym lub niestosownym wobec powszechnie obowiązujących zasad postępowania.
Zarządzenie Nr 09/2020
Dyrektora Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Drobinie
z dnia 16 października 2020 r.
w sprawie czasowego zawieszenia zajęć w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Drobinie i wprowadzenia trybu mieszanego (hybrydowego)
Na podstawie:
- Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 11.01.2017 r. poz. 59),
- Ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2019 r. poz. 1481, 1818 i 2197),
- § 18 ust. 2a Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1166),
- Rozporządzenia MEN z dnia 12 sierpnia 2020 w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. z 2020 r. poz. 1389),
- w porozumieniu z organem prowadzącym,
zarządzam, co następuje:
§ 1.
- Zawiesza się na czas nieokreślony, począwszy od dnia 19 października 2020 r., działalność dydaktyczno-wychowawczą ze względu na aktualną sytuację epidemiologiczną.
- W okresie czasowego zawieszenia działalności szkoły, nauczanie będzie prowadzone w formie mieszanej (hybrydowej), tj. stacjonarnie oraz z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość za pośrednictwem platformy edukacyjnej G Suite dla szkól i uczelni.
§ 2.
Zarządzenie podlega ogłoszeniu na stronie internetowej www.zsp.drobin.pl
§ 3.
Harmonogram nauczania hybrydowego stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od dnia 19 października 2020 r.
/Marzena Wasielewska-Łopata/
Dyrektor ZSP w Drobinie
Załącznik nr 1 do Zarządzenie Nr 09/2020
Dyrektora Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Drobinie
z dnia 16 października 2020 r.
Harmonogram nauczania hybrydowego w ZSP w Drobinie w okresie od 19.10.2020 r.
- Klasy uczestniczą w zajęciach w trybie mieszanym w systemie naprzemiennym tygodniowym.
- Począwszy od 19.10.2020 r. do 25.10.2020 r.
- w zajęciach stacjonarnych uczestniczą klasy: I TH, III T, IV T,
- w zajęciach zdalnych uczestniczą klasy: I TI, IIa T, II b T.
- W kolejnym tygodniu klasy uczestniczące w systemie zajęć stacjonarnych, pracują zdalnie, natomiast klasy uczestniczące w zajęciach zdalnych, pracują stacjonarnie.
- Klasy II i III branżowej szkoły I stopnia pracują tylko w systemie zajęć stacjonarnych.
/Marzena Wasielewska-Łopata/
Dyrektor ZSP w Drobinie